Välkommen hit till min blogg -

måndag 18 augusti 2008

Pyttehund

I går var jag o hälsade på Figo o spanade in hans lillebror.. Miro heter den lille pyttehunden.. jisses.. att dom kan göra så små jyckar... med 4 ben o svans.. ja rubbet.. öronen satt oxå på plats.. o han var faktiskt jättesöt.. Matte sa att Figo varit lika liten när han var i den åldern.. ja hon sa att jag oxå varit i den storleken en gång i tiden.. även om det kanske inte var många timmar.. jag är ju stor kille nu.. lyfter tillomed på benet när jag kissar.. fast jag förstår ju liksom inte vitsen med att man ska lyfta på ett bakben.. det borde vara frambenen man lyfter.. med tanke på att det alltid är dom som man kissar på.. hmm.. jaja.. det är kanske jag som inte lärt mej sikta så bra ännu.. Husse kan sikta han.. men så har han ju några år mer än mej att ha tränat på..

vi åt kinamat i går.. det är gott.. fast jag får ju bara riset.. matte säger att det andra är för starkt för mej.. o husse höll med henne så det var ju inte lönt o tjata..

inatt gick det inte väl långt i vårt sovrum!!!!!

inte nog med att husses sökare tutade hela tiden.. Mjau fick för sej att hon skulle ligga i sängen.. jaha!!?? o jag då??!! jo efter en timme så förpassades jag till golvet.. jaja.. jag somnade när jag var där nere en stund..  hade jag inte gjort det så vet man inte hur det hade gått..

Men kattfan .. ja hon gav sej helt enkelt inte.. hon bara skulle vara där.. husse ställde upp henne på garderoben men.. husse hade inte dragit upp täcket förrän kattfan stod i sängen o trampade igen..

jag tror att vi skulle kunna bli kompisar jag o kattfan.. bara nån limmar fast hennes klor o tejpar igen munnen.. så skulle det nog gå bra..

i förmiddags har jag åkt i bilen.. massor av gånger.. matte var på apoteket.. 2 ggr.. o sedan i affären o handlade.. o varje gång satt jag i buren o sjäng för dom som gick förbi.. men när vi körde hem fick jag sitta fram med säkerhetsbälte.. coooolt.. man ser så mycet därifrån

nu ska jag hoppa lite i soffan .. så kanske matte vaknar till

ha en härlig dag!! har ni märkt att det kanske blir regn?

Eder underbare vän

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Du Coky säg inget till matte men idag har jag badat med kläderna på. Så nu förstår jag hur jobbigt du har det med blöt päls.
Kram Änglamor.