Välkommen hit till min blogg -

torsdag 7 augusti 2008

Hämta bollen

Min matte börjar faktiskt få kläm på det där med att hämta bollen nu.. hon sparkar o skriker: TA BOLLEN.. då springer jag efter bollen.. med min boll i munnen o visar henne var den hamnar.. sedan springer.. jaja. lite överdrivet.. matte går fram till bollen o sparkar på den igen.. rätt duktigt faktiskt om jag får säga det själv.. o de flesta gångerna träffar hon bollen oxå.. ja jag sa de flesta.. hon missar ibland o står där o ser lite lagom dum ut..

Min matte kan verkligen se dum ut.. när det regnade så såg hon urkorkad ut.. stor vinterjacka o rosa låga stöveltofflor... och... shorts....... det var så grannarna skrattade sa husse.. o jag gjorde mitt bästa att driva med henne.. lite måste man ju bjuda på..

igår såg jag solen igen ett litet tag.. det var trevligt.. jag låg ute o solade mej lite oxå.. skönt med värme i pälsen..

igår kelade jag lite med Lady.. Beagelbruden längre ner på vår gata.. jisses va gott hon luktade.. dels för att hon löpte o dels för att vi träffades i mattes lavendelbuske..  viiiiilken blandning av dofter.. härligt. fast annars är jag rätt trött på lavendeldoften.. matte har hängt lavendel på torkning överallt här.. i början så stod jag o blåste på det upphängda för det var så mysigt när det rasslade ner lite torkade blommor på golvet.. men se det gillade inte matte.. kinkig vaddå??!! så hon hängde upp papperskassar under för att samla upp blommorna.. det tyckte jag var taskigt.. ja det tyckte nog husse oxå för jag såt att han brukade stöta till med axlen när han gick förbi.. så han fick lite blommor på ryggen.. speciellt när han var svettig. för då fastnade dom små lila blommorna i hans päls.

Jag är lite seg idag.. kräktes upp min mat för en stund sedan.. jag hade ju rätt bråttom när jag åt.. var tvungen att kolla kattfan samtidigt.. så jag antar att nån bit kom lite fel.. eller så har jag kanske knaprat i mej nåt jag inte borde.. jag minns inte så noga för det är ju så mycket som passerar min lilla nos o slinker in..

nu ska jag sova frukost.. natti

eder slöe vän

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: