Välkommen hit till min blogg -

tisdag 5 augusti 2008

Busväder

fy 17 vilket oväder vi har haft.. pälsen har ju inte hunnit o torka mellan kissepauserna.. fast det blåst ordentligt ute.. matte gillade inte det vädret.. hon sprang runt o drog ner persiennerna så man inte såg ut.. fast.. det var bra.. för det var egenligen rätt otäckt... jag trodde faktiskt att vi kanske skulle få ett hus med cab.... ni vet.. utan tak...  det var emellanåt så att fönsterna var inne o vände i köket o matrummet..

matte vägrade gå o lägga sej så när hon somnade till sittandes i soffan så puttade jag omkull henne så jag kunde lägga mej i hennes knäveck o sova..

husse var ute på larm.. men när han kom hem så gick jag med honom upp i sovrummet i stället.. vi tänkte att vi skulle få lite lugn o ro där.. men hallå... det kändes som om sängen åkte fram o tillbaka över golvet.. så vi gick ner igen o husse ställde fram en tältsäng.. härligt tänkte jag.. jag ska få ligga bekvämt.. men.. jaha.. det var husse som tänkt sova i den..  så vi tillbringade natten i tv rummet.. mysigt.. fast tv.n var stängd..

men det kändes inte som om det blåste så mycket här nere som där uppe...

Det har regnat jättejättemycket... regnmätaren har varit full ett par gånger.. var kommer egentligen allt regn i från.. ja uppifrån naturligtvis.. men hur kommer det upp??.. jag menar.. vattendroppar är ju inte direkt lätta o dom har inga vingar.. det har jag sett.. hur kommer dom upp i luften??

nu ska jag lägga mej o fundera över detta med regn...

slick på nosarna...

eder rufsige vän Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: