Välkommen hit till min blogg -

fredag 22 augusti 2008

Spegel-studier..

Jag kollade spegeln innan..jisses vilken grann kille där var i den... pälsen står som änglahår runt hela kroppen o .. ja jag är helt underbar.. jag duschade nämligen i går.. var tvungen till det för jag hade neongula fläckar på benen..

jag o matte var i skogen o kollade svamp.. ja det fanns ju inte många som var lönt o plocka.. men jag hittade ett par kantareller.. när vi hoppade ur bilen sa matte att nån måste ha plågat livet ur en körsbärstomatplanta där.. låg små röda gula o gröna små saker.. men.. sedan konstaterade hon att det var absolut inga tomater.. det var kulor med färg i.. naturligtvis så lyckades jag få i pälsen.. så det var raka vägen hem o duscha.. åhhhh va härligt det var.. jag stod blick stilla.. det var sååååå skönt så.. matte berömde mej jättemycket sa att jag var jätteduktig.. jamen..
??!! det vet jag väl att jag är... hade jag inte gillat det så hade jag sprungit o gömt mej..

matte hade lagt ut stora badlakan över golven i källaren.. o uppe i hallen.. o två stora badlakan i min korg.. så när hon kramat ur pälsen så mycket hon kunde släppte hon lös mej o jag fick torka mej själv.. det är roligt att göra det själv.. jag kör runt på alla handdukarna o runt i korgen..

idag på förmiddagen har vi städat matte o jag.. hon drog på dammsugaren o jag sprang i vägen... bra arbetsfördelning tycker jag.. vi brukar försöka städa lite när vi orkar .. matte är ju lite trasig i kanterna ibland o rätt gnällig.. Jag o dammsugaren är bra kompisar.. den står alltid framme .. ja den är inte i gång alltid. bara när matte sätter i kontakten. men när inte matte är i närheten så brukar jag retas med den.. kan putta till den lite när jag går förbi.. men det vågar jag inte göra när den är i gång.. den ryter så hemskt då.. speciellt när mattpiskaren är på...

nu ska jag vila.. det tar på krafterna o städa..

Eder underbart väldoftande vän

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: