Välkommen hit till min blogg -

fredag 1 augusti 2008

Slagsmål

vi har slagits.. jag o matte.. o jag bet efter henne .. hon blev arg på mej.. tryckte ner mej.. jisses kompisar sååå arg jag blev då ... matte hånlog o sa att jag nog skulle åka till amerikatt till Sagas människobror o hjälpa honom o tröska.. då klippte jag ännu mera med mina tänder..

så här började det.. jag ville ju bara kela.. men så fick matte för sej att jag såg rufsig ut.. o ut på altanen.. o började borsta mej.. sedan gick hon in o hämtade plättar.. då tänkte jag.. FIKA!! men icke. hon bara ställde plättarna o vände upp o ner på mej o trodde att hon skulle få klippa mej under tassarna.. men det var då jag sa ifrån.. har jag nu odlat fram ett lagom kaselager med hår under mina tassar så vill jag behålla det .. årminstone på baktassarna.. till sist fick hon klippa lite under framtassarna.. vi höll på o brottas ett bra tag där ute.. sedan drog matte in mej för hon var rädd att grannarna trodde att jag åt upp henne eller katten.. hmm.. jag gillar det inte.. till sist så satt matte bara o pelade under mina tassar o sa att när husse kommer hem så får han hjälpa till... så nu måste jag leta upp min gloria.. för när husse är med så vill jag vara änglalik..

Matte gjorde plättar i går.. o gissa vem som dök upp redan innan nån var färdiggräddad??!! jepp Zazza o Niclas.. hungriga som vanligt.. nästa gång jag är hemma hos dom så ska jag kolla om inte dom har nåt kylskåp.... det kanske inte funkar.. men.. matte sa att hon visste att dom skulle komma hit.. annars hade inte hon gjort så mycket smet.. plättarna blev goda.. synd bara att man inte fått så många ... ännu..

i går var det varmt.. o små millimeterlånga små insekter.. ja dom är små små.. kravlade i pälsen.. yööörk..läskigt... så jag vilade nästan hela dagen.. framemot kvällen så frågade matte om jag var varm.. hmm.. va tror hon egentligen.. att jag bäftar o flåsar bara för skojs skull??!! så tog hon en liten spann (hink) med vatten.. o en svamp.. o sedan gick vi ut på trappan o då tog hon med den blöta svampen i min ljumskar.. jisses va gött det kändes!!! jag tror att husse blev lite avundsjuk där.. för han såg rätt svett ut han oxå.. mysigt när matte kliar i ljumskarna.. då tränar jag att lyfta på ett ben.. börjar få rätt bra balans nu.. när ingen ser ska jag testa det ute när jag ska kissa.. har sett vuxna herrhundar göra så.. o det ser tufft ut.. o jag är ju tuff... hmm för det mesta..

nu ska jag sova lite för det var tröttande att slåss med matte... helt slut är jag.. natti min vänner

många sliskiga slickar

eder tuffe polare Coky

den bloggande cookerpoo'n

Inga kommentarer: