Välkommen hit till min blogg -

fredag 15 augusti 2008

Jonna o Jag

igår kväll var Jonna hemma hos mej.. jisses va svårflirtad hon var då.. jag försökte hela tiden få henne att gå in i husvagnen..till sist så somnade jag.. o när jag vaknade.. var var hon då??!! jo i soffan i husvagnen.. hon hade provlegat sängen oxå såg jag.. o sa inget till mej.. hmm

I går kväll lagade husse maten.. det blev pizza med brunkål... hmm.. jaja köttfärsen var god  allafall.. men alla människorna gillade pizzan.. det var Jonnas husse o matte o sedan kom Lotties matte o husse tillbaka med sin nya husvagn o då kom dom oxå o åt hos oss.. fast lottie var inte med.. hon fick stanna hemma i nya husvagnen.. tur det kanske för annars hade jag fått o göra.. med två tjejer..

Idag ska jag få en ny kusin.. Figo ska få en lillebror.. här kan ni se på deras hemsida .... han heter Miro .. ska bli kul o träffa honom.. men vi väntar nog några veckor så han hinner finna sej tillrätta först..

I går var vi o handlade fisk.. o sedan åkte vi o kollade in en loppis- o antikaffär.. Sjökvists Allehanda hette stället.. massor av saker.. ja jag fick naturligtvis inte följa med men jag fick vara utanför bilen en stund.. o då berättade tanten i affären att dom hade en labradodle.. blandis mellan labrador o pudel.. coooolt.. han var 4 år gammal.. skulle varit kul o träffa killen. men jag vågade inte fråga..... dom hade massor av katter oxå.. såna som liknar katten gustav.. orange katter.. coooooolt.. sån har Saga oxå.. menhan heter Måns..

nu ska jag spana in grannarna. måste ju hålla koll på vad dom gör... man får liksom inte missa nåt..

vov vov på er.. o slick i öronen..

eder charmerande spanande jyckevän

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: