Välkommen hit till min blogg -

torsdag 21 augusti 2008

Matte var arg.. så arg..

på mej var matte jättearg i morse... jag har varit mycket stygg.. jag obducerade en av husses kuddar han har.. hmm.. hade.. i sin fåtölj.. matte blev jättearg när hon upptäckte det.. mest arg var hon för att hon såg på mej att jag hade svalt lite av fyllningen oxå.. hon predrikade om hur onyttigt det var o beordrade mej att ligga i korgen.. jag gjorde det.. tills hon vände ryggen till .. då smet jag upp på ovanvåningen.. det var då matte tände till ordentligt.. hon ångade upp för trappan o in i sovrummet.. där jagade hon mej vilt morrande i sängen.. och ner åkte ju jag.. o hon jagade mej ner till korgen o röt åt mej att stanna kvar där o försöka bli lydig.. ojoj var arg hon var. o jag får erkänna att jag hade respekt för henne just då.. men jag stannade i korgen.. jättelänge.. säkert i en halv minut .. ja tills matte kallade på mej.. då gick jag fint fram till henne o bad om ursäkt.. man får inte bita sönder saker.. jag vet det men.. den kallade ju på mej.. den sa -bit mej.. bit mej.. bit mej o se vad det finns innuti,,,

tidigare i morse var jag ensam hemma.. trodde jag.. matte smet när jag låg o sov.. hon gick ner o duschade o kastade in tvätt i maskinen.. hon var borta jättelänge.... men jag blev jätteglad när hon kom "hem" igen..

nu ska jag sova o försöka drömma sött... man blir trött av att vara elak..

visst ja

JONNA!!! grattis på din namnsdag idag

Eder stygge o skamsna lille vän

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: