Välkommen hit till min blogg -

lördag 9 augusti 2008

Saga o syrran

jepp Saga och min syster.. min minsta syster... riktiga syster från samma kull o har samma föräldrar som jag har.. ja dom har träffats.. matte blev helt till sej när hon hörde det. o jag ska få träffa min lillasyster jag oxå.. det ska bli jättespännande. när vet jag inte ännu men jag ska få göra det i allafall. åhh va spännande..

Sagas matte ringde precis och berättade det och då fick min matte prata med min systers matte oxå.. hmm.. vad var det nu min syrra hette.. jaja.. får fråga sagas matte om det.. hon brukar ha koll

i går var jag o kollade in när husse jobbade.. jisses va det stank o rök... det var nog många som satt o smygrökte därinne.. o många bilar stod utanför med blinkande blåa lampor.. o min husse mitt bland allt där.. men han såg inte oss.. jag o matte var ute o gick när vi hörde det tuta o var tvungna o gå o kolla läget.. det blev en ordentlig sväng.. när vi gick hem så kom Lady ut o hälsade på mej o hennes husse o matte kom efter henne.. dom kelade med mej.. när vi kom hem så var jag jättetrött. slocknade direkt på golvet när jag hade druckit..

jag o husse passade huset i går när matte var o handlade.. om larmet gått så hade jag fått vara ensam hemma.. men som tur var så kom Zazza o Niclas inom .. men det gick inget larm.. men jag blev jätteglad när matte kom hem igen.. jag saknar henne snabbt när hon är borta.. ni vet.. man saknar kossan först när båset är tomt... ja nu är ju itne matte nån kossa men det passade rätt bra o säga så här..

husse tycker att jag är stor.. nästan för stor för att ligga i knät.. men hallå.. sätt dej på golvet med raka ben så blir det större plats för mej.. eller låt mej ligga i fåtöljen. där kan jag ju ligga o leka med fjärrkontrollen o leka husse... den som bestämmer har alltid fjärrkontrollen.. det har jag lärt mej.. jag änskar mej en egen fjärrkontroll så kan jag bestämma när jag vill

nu ska jag hitta på nåt.. vet inte vad ännu... men kommer nog på det så småningom..

haj o gobaj leverpastaj

eder härlige jycke

Coky

den bloggande cockerpoon

PS min syrra heter Stella.. jag har precis sett bild på henne.. sååå söt hon är...

Inga kommentarer: