Välkommen hit till min blogg -

tisdag 12 augusti 2008

Svampar

nu vet jag hur kantareller ser ut.. gula o luktar gott.. dom växer i skogen bland annat.. hmm.. fattar bara inte att människorna är så tokiga i sånt... jag tar hellre köttet man blandar i när man steker.. gott det.. i går åt vi strimlad kotlett.. med massor av kantareller och lök.. men.. matte slickade på alla kött bitar innan jag fick smaka dom... hmm.. jaja.. lök är ju inte bra för hundar säger dom... så då var det väl ok..

vi var ute o gick i skogen i går.. jättelångt.. jag var så trött efter det att jag låg i hundburen på hemvägen utan att säga ett pip.. helt slut efter att ha dragit först husse sedan matte runt i skogen..

vi gjorde om samma sak idag.. hemma där Jonna bodde innan.. o där var massor av vattten sidan om stigen vi gick på.. men fick jag bada .. nääää inte en chans.. dom höll hårt i mej.. sedan när vi skulle hem så hoppade jag frivilligt in i hundburen i bilen... matte öppnade för dom skulle ställa in svampen.. men glöm det.. jag ville sitta där själv.. o vilken tur jag hade.. för vi skjutsade hem jonna o hennes matte innan o hade deras disk i min bur¨... vilken lycka.. det låg kvar en sked med youghurt på.. gott!! men jag var duktig.. bara luktade.. ok.. drog lite med tungan på baksidan.. men inte mer.. jonnas matte har nog halsfluss o man har ju lite bacillskräck.. men Jonna skulle ta med henne till Veterinären.. eller Doktorn heter det visst när människorna är sjuka..

nu ska jag vila lite innan vi ska äta lunch.. fisk ska det visst bli.. jaja.. det ska man väl kunna smaka på det oxå fast man inte är katt..

haj o godbaj leverpastaj

Coky eder härlige kompis.. för tillfället lite rufsig efter skogsprommenaden

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: