Välkommen hit till min blogg -

tisdag 19 augusti 2008

Regn o regn o åter regn

det börjar bli tråkigt när det regnar.., varför ska det alltid regna när jag ska gå ut för.. det är ju nätt o jämnt som matte vill gå ut i regn.. jag börjar tro att hon är lite rädd för vatten..hon är sååå kinkig av sej..

tacka vet jag Änglamora.. hon är inte rädd för vatten hon.. hon gör som farbror Melker i Saltkråkan..Badar med kläderna på.. jag undrar dom dom inte har badkar där uppe på ön... men.. varför ska dom egentligen ha det för.. dom har ju vatten runt hela ön.... bara o kliva i o sedan rista av pälsen..... ja har man för mycket på sej när man kliver i så får man nog ta at lite av pälsarna o hänga på tork...

Idag ska matte o jag bara ta det lugnt .. hade matte planerat.. men.. jag känner för att göra nåt.. känner mej lite rastlös.. vi har precis varit ute o busat lite o ätit falukorv på gräsmattan.. men matte tyckte inte att det var läge för picnic i det gröna.. hon sa att det var för blött ute.. såååå känslig man kan vara då...

nu ska jag tugga lite på mitt nya tuggeben som husse köpte åt mej i gårkväll...

eder otroligt ordentlige o rufsige polare..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: