Välkommen hit till min blogg -

torsdag 14 augusti 2008

Sol - Blåst

ena stunden är det sol nästa vräker regnet ner o rätt som det är så lyfter man från marken när man är ute o går.. kan inte vädergudarna bestämma sej??? fast han med hammaren Tor ni vet, har inte varit här o hälsat på .. ännu.. fast jag hörde innan att människorna sa att det stått i tidningen att det skulle bli sommar.. igen.. hmm.. det kommer att ta tid innan jag kan klura ut det här med årstiderna.. vinter vår o sommar klarade jag ju ut under mina första månader.. o matte säger att jag har nog varit med om hösten oxå.. allt blåsande.. jaja..  vem bryr sej egentligen??!! bara jag får godis o får leka så är jag nöjd..

igår var matte o jag nere på fotbollsplanen o lekte.. jag hade med min röda slang jag fått av Zazza o Niclas.. o vad händer.. jo matte lurar hela tiden av mej min leksak.. med hjälp av köttbullar!!!!!!! ok.. köttbullarna var goda. o jag fick ju tillbaka min leksak .. fast matte kastade iväg den så jag fick hämta den själv.. hon hade satt fast den långa orange linan i mitt halsband så det blev lite tungt o springa.. speciellt när matte stod på linan.. det blev bara lite bus i går för jag var trött..

idag ska vi åka o titta på fisk.. hmm.. åt kisseman då eller?? jaja.. matte är ju tokig i fisk.. jag misstänker att hon har lite katt i släkten.. då är husse mer hundlik..han vill ha revben.. hmm.. jag fattar egentligen inte hur han menar... han säger att han gillar inte när han får fiskben i munnen. o sedan knaprar han på revben??!! så grisben i munnen det verkar vara helt ok??!! han måste ha hund i släkten..

nu ska vi åka..

eder gosige vän

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: