Välkommen hit till min blogg -

lördag 16 augusti 2008

Nu kom grabbarna oxå


I går kom killarna från Eslöv ni vet som jag pratat om tidigare.. Dennis, Nalle o Eliott... Dom är av rasen Phalene eller nåt sånt... papillon med hängande öron är det .. vi munhöggs lite o pratade lite om vad som hänt sen i våras när vi träffades.. dom var sej så lika men dom tyckte att jag hade blivit stor..deras matte brukar komma in här på min blogg o kolla läget .. kul.. jag gillar deras matte för hon busar med mej.. hon försökte skrämma mej i går kväll.. men.. det stod kex på bordet o dom var intressantare.. jag skällde bara på henne när hon kom förbi första gången.. men sedan låtsades jag inte om henne..

jag o matte var nere på planen i går o lekte.. o hon bestämde lite över mej.. men det var kul.. jag fick sitta o stanna kvar o komma till henne o så knyckte hon min slang.. o kastade i väg.. o jag var så snäll så jag hämtade den till henne.. jag fick ju falukorv o köttbullar som belöning..

vi grillade på kvällen.. fläskfile.. o den lyckades husse bra med för den blev kanongod.. jag fick smaka av den..

Jonna kom in o hälsade på oss ett par gånger i går.. hennes matte lekte med getingarna hemma hos dom.. rusade runt o slog efter dom o det gillade inte Jonna så hon kom hem till oss.. satt bara utanför gallret o väntade på att matte eller husse skulle släppa in henne.. matte blev gätteglad att Jonna ville komma o hälsa på oss helt själv ... så jag o jonna fick köttbullar... hon kan gärna komma fler gånger..

nu ska jag busa runt lite o reta matte.. vi är ensamma hemma idag hon o jag.. husse är på Hallands väderö och fotograferar.. så matte tror att vi ska slappa hela dagen.. ack va hon bedrar sej... jag tänkte att vi skulle aktivera oss ordentligt.. det ser ju ut att bli finfint väder idag..

nu ska jag hoppa i soffan

haj o gobaj leverpastaj

eder lugne o fine vän

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: