Välkommen hit till min blogg -

måndag 4 augusti 2008

Simlektioner

ja jag har faktiskt funderat över att börja i simskolan.. finns det nån sån för hundar tro?? för ska det fortsätta att regna på detta sättet så måste jag nog lära mej simma.. för det öser ner o matte ger sej ju inte.. hon drar ut mej på gräsmattan o tvingar mej o leka med en sur gammal boll.. o går sedan runt med en spann med en grovsaltfylld bajspåse i.. och en grilltång i ena handen.. o vrålar att jag inte ska stampa.. o hon plockar upp sniglar o lägger i sin saltpåse.. jag ska nog vara lite försiktig med att äta vad hon ställer fram den närmsta tiden på bordet... dom ser inte så goda ut dom där sniglarna

igår var jag ensam hemma.. matte o husse gick ut .. utan mej.. och stängde dörrarna.. jag blev jätteledsen och grät högt.. enligt dom så skällde jag.. men jag var ju sååå ledsen.. dom säger att jag ska vara ensam en stund varje dag så jag vänjer mej.. men.. jag tror aldrig att jag vänjer mej.. men det är jättekul när dom kommer hem igen.. jag blir så jätteglad då.. jag ska nog försöka att skärpa mej.. måste ju bli stor på det viset oxå.. jag är ju faktiskt en hund.. o då ska man vakta sitt hus.. o jag är ju bra på o skrämma katter.. så då borde jag ju kunna skrämma en bov oxå.. eller hur.. hmm.. jag har ju rätt lång tunga..

nu ska jag fortsätta o torka min päls o sedan sova en stund.. för det förvånar mej inte om matte ska dra ut mej igen så fort jag torkat..

haj o gobaj leverpastaj

Eder blöte jyckevän

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: