Välkommen hit till min blogg -

tisdag 26 augusti 2008

Snabbis på gräsmattan

Saga kom in en snabbrunda idag innan hon skulle till jobbet.. wow säger jag bara.. den stackaren får visst ingen mat.. hon hade krympit ännu mer sedan jag såg henne sist..o pälsen hade blivit kortare..  vi sprang runt på min gräsmatta.. hon fintade mej ett par gånger men sedan kom jag på henne så jag genade i stället.. kattfan stod o spanade på hundgården o busvisslade ett par gånger på oss.. hon var nog lite rädd att vi skulle springa ner hennes klätterträd

matte berättade att Saga hade varit hos frissan det var därför hennes päls blivit så kort.. det såg bekvämt ut.. hon blev inte alls så våt om benen som jag blev...

det är kul o träffa Saga.. jag ska träffa henne i kväll oxå... hade jag tänkt.. hemma hos henne då... hon har bara liten gräsmatta men.. det ska nog gå ändå för dom har stort hus....  jag tror att Sagas människofarmor oxå kommer i kväll.. det ska bli kul o träffa henne.. hon är snäll.. vi ska dit på kalas för Sagas husse fyller år...

igår hade jag o matte myskväll...hmm  jag mös o hon åt glass..... vi var ute o handlade av glassabilen... matte har åkt på en ordentlig förkylning.. hon säger att det är den husse hade förra veckanmen det är fel.. för han har ju sin kvar... o så säger hon att glass lindrar... jag sitter o nyser o hostar jag oxå .. men får ändå ingen glass.. antingen så handlar hon sån med choklad.. eller som i går!! med russin i.. ok.. hon köpte en med vanilj-päron till mej o husse.. den var god.. husse bjuder ju naturligtvis.. låter mej slicka tallriken..

bortkämd??!! jag??!! nääää.. .. husse säger att man måste erkänna om man är bortskämd för annars kan det gå illa. det har figo o miros husse råkat ut för.. han erkände inte att han var bortskämd o då fick han göra sina egna jobbemackor.. så husse har lärt sej av det.. så han erkänner direkt.. jag funderar på att inte erkänna för då kanske jag får göra min egna mackor o då kan jag ju äta vad jag vill.... mycket korv o inte bara torra brödskalkar...

nu ska jag gå o lägga mej o vila så jag är utvilad tills i kväll när jag ska träffa SAGA

eder underbare vän

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: