Välkommen hit till min blogg -

måndag 25 augusti 2008

innehåll åsna

igår så beskyllde matte mej om att ha åsnor i släkten... hon sa att jag är envis som en åsna.....

igårvar detdags igen... öronrensning.. med sånt dära gojs matte häller i öronen.. jag såg ju genast vad som var på gång så jag vägrade att gå i närheten av henne.. o vad gör husse??!! jo han tar tag i mitt halsband o släpar mej till matte i köket..!!! snacka om att vara två mot en!! väl i köket så vecklar dom ut öronen o häller i gojset o gnuggar mina öron så att jag tror att dom ska ramla av.. då fick jag nog.. jag rusade runt över allt med öronen mot golvet.. o sedan upp i mattes säng.. där gnuggade jag öronen mot hennes kuddar o lakan som en hämnd.. hon skulle få ligga där i doften!! o vad händer.. jo matte blir genomförkyld!! inte kunde hon känna några lukter heller... prata om att ha otur.. hmmm..

men jag pratade knappt med matte efter öronrenset.. ville inte gå i närheten av henne alls.. inte ens för att få godis.. det tog några timmar innan jag hade förlåtit henne.. men då surade hon.. ville inte ens bjuda mej på glass på kvällen... ok.. jag brukar ju inte få chokladglass i vanliga fall men .. HALLÅ.. hon kunde ju fjäska för mej i allafall...

helgen har varit lugn.. vi har bara tagit det lugnt för matte har varit hängig.. somvanligt....

nu ska jag sova en stund för i morron ska jag till Saga .... o då vill jag inte ha påsar under ögonen..

haj o gobaj leverpastaj

Eder gudomligt gullige men envisa åsnesläkting

Ior - Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: