Välkommen hit till min blogg -

tisdag 8 juli 2008

Vågat beslut

Matte tycker att jag börjar bli tung........... så inatt vägde vi oss... ja vi passade på när det var mörkt ute så att ingen skulle se oss.. först ställde sej matte på vågen o vågen knirrade o hade sej.. sedan tog hon upp mej och ställde sej på vågen då hördes ett illvrål.. nä det var inte katten som kommit med på vågen det var vågen som skrek.. hoppa genast av en av er skrek den.. jag orkar er inte.. hmm.. matte sa att jag vägde ungefär 13 kg.. men jag tror faktiskt att hon räknade lite fel där.. 10 kg vägde ju jag för ett par veckor sedan.. kan inte ha gått upp 3 kg redan??!! måste varit hon för hon äter mest av mackorna här... jag får ju bara skalkarna..

så.....

sedan sa hon att nu gäller striktare regler.. hmm.... jag tycker att dom reglerna är rätt strikta redan.. men ok.. vill hon att vi ska äta sallad så ok.. jag vet att jag får leverpastej o annat gott av husse...
det är helt ok med mer motion oxå... bara jag får följa med så hon inte går vilse.. stor chans att hon gör det... på den punkten litar jag inte på henne det minsta.. jag brukar få ta tag i kopplet o le henne hem.. hon är så vansinnigt virrig min matte..

I natt har det åskat o haft sej ute.. ja hade det varit inne så hade jag lagt mej under sängen.. men nu var det ute.. jag trodde först att nån stod o lekte med knappen till solen o sedan hoppade med tofflorna på... men matte berättade för mej om asaguden Tor... spännande kille som slog med sin hammare..  suck o stön .. matte går visst på det mesta.. husse berättade senare när matte snarkade om elektriska spänningar i molnen.. som matte när hon blir arg till exempel.. det lät ju mer trovärdigt... inte för att hon blir arg så ofta. men jag har ju hört talas om det... o skulle hon råka bli det så ska jag gömma mej under mattan o dra fransarna över mej...

I går så vilade jag mest hela dagen.. chefskatten Luddes matte från landskrona var här så matte höll sej rätt lugn.. hon hade ju andra o dalta med.. så jag fick så att säga vara i fred..  men jag behövde faktiskt vila ut efter helgens strapatser..

Nåt bloggande blev det inte heller för matte vägrade lämna datorn ur sikte.. hon säger att hon inte litar det minsta på mej.. hmm.. det fattar jag absolut inte.. hon säger att jag skriver en massa trams??!! hmm.. inte alls.. eller??

igår kväll så hade jag o matte mysstund i sängen. först så hade vi ceratleken.. ja hon tycker att det är jätteroligt när jag låtsas bli rädd när hon snurrar upp sitt cerat o kör det mot nosen.... på mej...  ja första gången.. men nu spelar jag bara för hon tycker att det är roligt.. sedan låg vi bara o tuggade på mitt tuggeben o kelade o kollade in CSI  eller vad det heter.. men sedan kom ju husse upp o la sej han oxå o då blir det ju aldrig helt lugnt.. 2 ggr denna natten har jag blivit väckt av hans sökare.. fick gå upp o sparka till honom för sökaren vibrerade så jag nästan fick den i huvudet där jag låg på golvet..  o sedan när han är iväg på larm.. ja då är man ju liksom bodyguard o måste passa matte..

nu måste jag sova för nu tar kattfan över passandet av matte...

Eder bloggande vän Coky

den bloggande cockerpoo'n

Inga kommentarer: