Välkommen hit till min blogg -

söndag 6 juli 2008

Mingel på gräsmattan

I går var vi på en jättestor fest hemma hos Figo.. jag säger bara WOW vilken fest.. jättegod mat o brudar.. speciellt en.. men det var Figos tjej.. fast jag luktade ordentligt på henne.. Doris heter hon och är en salt o peppar färgad snauzer..  jag säger bara .. vilken brutta.. sedan var där en liten gapig tjej oxå.. hon gillade visst inte valpar.. jag minns inte vad hon hette.. en pytteliten hund.. chi wowow eller liknande?? hon var fasligt bjäbbig mot mej hela tiden.. jaja .. hon hade säkert pms.. Doris var i allafall helt underbar. men Figo.. han blev jättesotis när jag o Doris luktade på varandra..

O vilken mat där var.. kassler o file... ja där fanns kyckling oxå men matte sa att den skulle jag hålla mej borta ifrån så jag fick inte smaka.. men jag smakade lite melon.. o sedan när vi satt ute på gräsmattan så åt jag massor av ostbågar o lite chips.. nu har jag träffat Mannes familj.. men manne har jag ännu inte sett till.. dom verkade vara jättetrevliga.. hans människobror gav mej massor av ostbågar o tyckte jag var duktig när jag räckte tassen åt honom..

Jag fick bara vatten o dricka.. för ingen ville öppna en öl åt mej o dom passade sina öl o vin glas hela tiden så jag kunde inte sticka tungan i nåt glas så det blev en helnykter fest för min del.. o jag tycker att alla människovarelserna uppförde sej .. i allafall så länge vi var där.. när vi åkte hem mitt i natten så la jag mej i hundburen.. slocknade direkt o vaknade när vi var hemma..  orkade bara inte bry mej för jag var sååå trött..

idag vaknade vi inte förrän halv 11 o då låg vi o myste i sängen.. matte o jag bet husse i armen.. vi har jättekul.. o sedan cyklade husse o handlade bullar o vi åt en ordentlig frukost för i vanlig ordning så hade han väl glömt vad han skulle handla o handlade lite extra för säkerhets skull.. köttbullar.. leverpastej.. kalvsylta..löksill.. jaja.. inget mer än sillen man tackar nej till..

så nu efter en sen morron och bastant frukost är det vila resten av dagen.. jisses va trött jag är... nu ska jag lägga mej o smaska lite på tuggebenet o slökolla på tv...

Eder trötte men trogne vän Coky

den bloggande cockerpoo'n

Inga kommentarer: