Välkommen hit till min blogg -

onsdag 9 juli 2008

Tok-ryck

Jepp ... i går hade jag ett ordentligt tokryck.... jag släppte verkligen loss... Äntligen så har husse satt upp nät runt gräsmattan o jag kunde springa helt lös.. jag behöver nog inte tala om hur roligt det var??!! jag rusade runt och jagade bollen o .. ja den jagade visst mej oxå ett tag.. o sedan såg jag kattfan.. rusade iväg och kom i sista sekund ihåg staketet o tvärnitade.. hon var vid andra sidan.. hmm.. attan oxå.... ska se om jag kan locka över henne så vi kan leka nån dag...

matte hade oxå jätteroligt.. hon skrattade o lekte med bollen.. sparkade o hämtade.. hon börjar bli bra på det nu.. o verkade trivas rätt bra.. jag tror egentligen att det är för hennes skull som husse satt upp staketet.. för att hon inte ska virra sej över till nån granne... nu slipper jag hålla henne i koppel hela tiden när vi är ute.. o har så att säga tassarna fria... o kanske ligga under plommonträdet och lukta på klöverblommorna o blåsa på humlor... jag måste fundera ut nån lek som hon kan tänkas gilla... hon verkar tröttna rätt fort... så det får vara nåt verkligen speciellt.. kanske gömma ostbågar så får hon leta upp dom... det finns ju ostbågar som stinker rätt bra.... eller bitar av den där grönfläckiga osten så kan både husse o matte aktivera sej..

nu ska jag lägga mej o fundera ut nåt riktigt klurigt..

HUSSE!!! när du läser detta så kan du väl låtsas att du inget vet om att matte ska aktiveras??!! Teamwork du vet.. som vi har pratat om.....

nu mot soffan om jag kan putta undan matte så jag får plats.. här ska funderas..

kram o slick på nosarna...

Eder vänlige Bloggande cockerpoo

Coky

Inga kommentarer: