Välkommen hit till min blogg -

torsdag 10 juli 2008

Rus-varning

i går så var jag ute och busade på gräsmattan... jag rusade runt runt..o sedan kom matte o gav mej ljummen korv.. trodde väl att jag var helt utsvulten.. senap o ketchup o bröd hade hon inte med se j ut.. påstod att det blev kladdigt i fickorna.. jag fick i allafall en liten korvabit då o då.. hon tyckte att jag var sååååååååå duktig som kom när hon kallade.. klart man kommer när det vankas korv.. inte varje dag hon ger mej nåt sånt.. men det var väl nåt hon inte själv ville ha för jag såg inte att hon stoppade en enda bit i munnen... hmmm...

på kvällen klippte husse gräsmattan o efter det var det dags för en sväng på gräsmattan igen.. matte ville visa hur lydig jag var.. jaja... husse stod o skrek sej röd i ansiktet efter mej.. så la jag mej ner o stoppade lite gräs i öronen.. han är ju jobbig när han håller på så... men när matte kallade så var jag bara tvungen o tassa till henne.. man vet ju aldrig om hon hade hittat nån ljummen korvabit i nån ficka... i sin fleecejacka.. jepp.. hon rantar runt med en sån på sej.. påstår att hon blir kall.. men HALLÅ det är ju sånt som kallas sommar ute.. hon får väl springa sej varm.. hon börjar bli jätteduktig på att hämta sin boll själv när hon sparkat iväg den..

nu ska jag sova en stund för matte o jag måste bort till affären sen.. jag har tuggat slut på mina tuggisar.. o katterna har käkat upp all sin mat.. o .. hmm.. dom svarta påsarna är visst snart slut.. jisses det verkar bara finnas slut kvar här i detta huset. alla påsar är tomma.. hmm.. dålig planering??? kanske inte alla påsar för mina små svarta var ju snart slut.. alltså var inte dom tomma...............

Eder rus-busige vän Coky

den bloggande cockerpoo'n

Inga kommentarer: