Välkommen hit till min blogg -

fredag 11 juli 2008

Schyssssta klubben

i morse när jag o matte skulle gå ut.. ja matte fick visst för sej att jag var jättenödig för jag busade runt ... när vi gick ut genom dörren så tog hon en stor blå parabol med pinne i.. o den hade hon över huvudet.. gissa om hon såg löjlig ut!!!men det var nog rätt smart gjort för hon var iallafall inte våt i håret.. inte det minsta.. o jag var dyngsur i pälsen.. ja jag kissade o sedan ville jag gå in .. men inte ville hon in inte.. hon travade fram o tillbaka på gräsmattan som en annan gammal märr. hon tyckte att jag skulle göra mer än att kissa men..  HALLÅ!!! går andra på toa med vattnet strilande längs med ryggen???!!!

nä just det.. det är nog inget man precis längtar efter .. eller hur??!!

så jag riste på pälsen och satte några ordentligt blöta tassavtryck på hennes brallor.. tog tag i kopplet o ledde in henne... tror inte att hon skulle hitta in själv.. det rgnade såman knappast såg nåt genom den dyngvåta luggen som hängde neri ögonen.. men in kom vi.. och fram med handdukarna.. till mej.. matte var ju bara lite våt på brallorna där jag tassat.......

när vi kommit in så kollade jag ut.. jaha.. min vanliga tur.. det hade blivit uppehåll i regnet.. men so what (engelska för "men vaddå" ... tror jag)  regn är perfekt för pälsen.. den blir så mjuk o stinker underbart av .. hund... hmm... jaja. är man jycke så är man..

nu ska jag krypa under handdukarna o mysa..

vi hörs snart igen..

Eder trogne dagboksskrivare

Coky den bloggande cockerpoo'n

 

pssst Jonas.. våra katter fångar både råttor o möss... o fåglar.. men matte säger att dom inte längre tar in dom.. vågar väl inte..
kattfan brukar reta Märtas matte.. klättrar i hennes äppleträd o kollar in fågelholken.. Märta är min grannhund.. en snygging... o hennes matte har oxå börjat titta in här i min blogg.. välkommen Märtas matte!!

Inga kommentarer: