Välkommen hit till min blogg -

onsdag 30 juli 2008

Var tog den dagen vägen???

Jisses va tiden går fort. gårdagen försvann ju så fort jag stängde till mina vackra cockerögon... först var ju saga här o lekte med mej... o sedan vilade jag..

sedan kom Zazza ... hon skulle nog se hur vårt kylskåp mådde för hon tittade in där oxå... den märktes när hon kom... men.. hon brydde sej inte om mej först. fast jag hoppade framför henne för att hon skulle se mej.. hon kelade först med Mjau.. sa nåt om ordning o reda..... till sist så var det min tur... då hade jag fått upp en sån fart på svansen att jag inte kunde vara stilla... den är lite svår att styra den där svansen... den har hängt efter mej så länge jag kan minnas...

jag börjar bli mogen säger matte... o dom testar mej.. ställer saker överallt o lägger små dammtussar på golvet.. helt säkert bara för att kolla om jag stoppar nåt i munnen.. men det gör jag bara om jag är helt säker på att ingen ser mej... tja.. matte såg i går när jag råkade få in en Friskies i munnen.. Friskies är torrfoder för katter.. rätt ok i smaken om jag får säga vad jag tycker.. o mysigt knastriga.. men när jag råkade få in den i munnen o tuggade så hojtade matte att det där .. det där var minsann katternas mat o den skulle jag ge katten i.. hmm.. katter o katter.. ja ok.. hon säger ju faktiskt åt katterna att dom ska ge hunden i min mat eller nåt liknande.. hondan eller nåt sånt..

nu måste jag pysa.. såg en okänd katt här utanför innan.. så jag måste passa så den inte kommer för nära

slick på nosarna..

Eder underbare kattälskande vän.

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: