Välkommen hit till min blogg -

måndag 28 juli 2008

Brädad... av en katt

Jaha så hände det ändå.. det som jag tänkt inte skulle hända.. jag är brädad.. av kattfan...

när vi kom hem i går så var kattfan som en igel.. hon var helsur för att vi varit borta.. o bara tjatade om detta.. jisses kompisar va jobbigt.. grannarna sa att Märta fyllde år o att hon gärna ville ha en katt i present.. men.. ja Märta sa till mej under häcken här att den katten var hon inte intresserad av att ha.. eftersom hon ändå inte skulle få jaga den när  hon kände för det.. så det blev inget med det..  men men.. det kommer väl fler tillfällen.. i allafall .. jag gick upp o la mej hos husse när han gick upp men.. jag litar ju inte riktigt på matte.. hon ränner ju i kylskåpet i tid o otid.. så det är svårt o vända svansen till.. jag kom i allafall ner igen för att kolla läget o vad ser jag??!! jo matte sitter i stolen på uteplatsen... med kattfan i knät.. matte klappar o kelar o kattfan glor triumferande o suddigt mot mej med dregglande mun.. då vände jag mej om med svansen mot dom o gick upp o la mej igen.. jisses.. matte måste ha blivit katt-tokig eller så har hon bara tagit sin allergitablett..

I morse gick jag o husse upp vid vanliga jobbetiden.. o vad händer när jag ska upp o väcka matte??!! jo .. kattfan har redan varit uppe o väckt min matte.. o ligger ihoparullad vid hennes fötter o myser!!!! vad ger ni mej för det... då la jag mej på husses kudde o bara tittade på eländet.. sedan kom husse upp o jagade upp matte ur sängen... men kattfan.. hon fick ligga kvar.. jisses.. var ska detta sluta??!!

men matte hade visst lite över till mej för vi har varit ute o lekt på min gräsmatta.. matte lekte med spannen o tången.. påstod att hon plockade sniglar.. hel äckligt!! vet ni hur det känns o få en sån sliskig sak i pälsen långt ner på magen.... nä det känns inte så roligt.. det kan jag tala om..  vi har i allfall varit ute o lek.. 2 gånger redan o klockan är inte 9 ännu.. jag har varit så jobbig jag kunnat som hämnd för att kattfan blir klappad av min matte.. sedan.. ja sedan smet matte.. ner i källaren o stängde dörren efter sej... skulle duscha sa hon.. jaja.. det skadade inte tycker min känsliga nos.. hela hon stank ju katt .... när matte kom upp igen hade jag nästan slocknat på hallmattan.. men vaknade till o hoppade lite som man ska.. eller var det att man inte ska.. jaja.. jag hoppade lite för säkerhets skull för att matte inte skulle behöva böja sej så långt ner..måste ju tänka på att hon bör vara rätt till åren... då fick jag godis för att jag varit ensam...

nu ska jag vila så jag orkar busa mer senare i dag när matte börjar se trött ut.. sooooo long lång kalsong....

eder ovärderelige vän

Coky Den bloggande cockerpoo'n

Inga kommentarer: