Välkommen hit till min blogg -

torsdag 17 juli 2008

Taco o småbus

i går hade vi tacokväll.. det var mysigt men vi hundar fick lite annat gott i stället för tacos.. människorna trodde inte att våra magar skulle klara av tacos dom påstod att det kunde bli för starkt.. ibland kan dom vara rätt mesiga.. o regn tål dom inte heller verkar det som.. för när vi dukat upp i går o satt oss ner och ätit en del så började det stänka o då packar dom i hopa allt och rusar in.. ..

matte o husse var o handlade i går och då lyckades jag få igång larmet på bilen.. hmm.. hur lönt är det med en vakthund om man larmar???!! mitt skällande hörs ju inte i allt oväsen som bilen förde.... men matte handlade lite nya leksaker åt mej.. kul ju .. hmm.. en har redan ramlat o gått sönder.. stort hål i den så matte kastade den.. kul kul.

i förmiddags var vi o lekte matte husse o jag.. dom satte på mej spårlinan .. ja.. den orange  som jag pratat om tidigare nån gång.. Lillen komförbi med sin husse.. då tryckte jag ner spårlinan i gräset så att den inte skulle synas.. fattar dom inte hur pinigt det är??!! ok med spårlina.. men den färgen??!!!  jisses den lyser ju upp som en annan sovande vägarbetare vid vägakanten.. jag ska se om jag inte kan få det lite kamoflagefärgad.. det bör gå om jag drar den tillräckligt mycket i gräset o leran... jag får fundera ut nåt..

innan så kom Zazza o0 Niclas inom.. nu är jag helt säker.. dom kan omöjligt ha mat hemma för dom kom hit o åt.. korv o bröd o sallad jaja.. jag o mina hundpolare fick dela på en hamburgare.. så lite fick vi i allafalll.. det blir nog hundmat resten av dagen här.. jag får nog äta lite av mitt eget foder oxå för det börjar snålas på det bjudna här.. både jonna o figo verkar äta upp sin mat innan jag kommer dit..

i kväll ska vi hem till jonna o äta. hennes människobror kommer hem så vi blir jättemånga som får mat.. hmm.. ja jag hoppas ju att jag får smaka nåt där.. jonnas matte brukar bjuda.. i morse när jag tittade inom där så fick jag leverpastej... jag ligger nog bra till hos grannarna..

nu ska jag sova en stund till sedan ska vi ut o leka så jag är lagom slö i kväll sa matte.. hmm.. jaja.. jag vet nog vad det betyder,, jag ska vara slö så hon får gå hem tidigare o lägga sej i sin stol.. ibland undrar jag om hon inte snart växer fast i stolen..

haj o gobaj leverpastaj

eder mysjycke Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: