Välkommen hit till min blogg -

onsdag 16 juli 2008

sommar sommar

är det det här som dom kallar sommar??? sol regn o blåst.. snart kommer väl snö oxå.. jaghar faktiskt träffat snön när jag var pytteliten.. när jag flyttade hem till husse o matte var det snö.. då blev jag klippt för första gången för matte tyckte inte om att det blev en istapp när jag kissat.. cool tyckte jag för det raspade liksom i marken.. män läskigt när jag kom in för då tinade allt upp.. men.. det var som att ha en glass......

ja nu är det i allafall sommar.. vi sitter ute sent på kvällarna .. iallafall till klockan 8 för sedan är ju matte helt slut.. jag tror att Figos o Jonnas matte sliter ut min matte lite. jisses vad dom tre ska hugga på varandra... i går när vi grillade så grillade Figos matte köttbullar till oss hundar.. det var snällt tycker jag för jag börjar så smått tröttna på den dära korven jag annars blir bjuden på men ombyte förnöjer som dom säger .. har jag hört..

i morse stod jag o snackade med Elvis lite.. han sa att det var ovanligt lite hundar här för tillfället.. mycket smått men.. jo här är en stor chef.. jag menar schäfer.. han är charmig den killen.. har ett öra som hänger ner.. sedan är det Lillen som inte är så liten precis.. o Loke .. men jag är ju snart lika stor som Loke säger matte.. annars är här mest småttingar.. fast inte så många.. Lilla Ronja.. den nya valpen.. hon är såå söt.. jag pratade lite med henne i går.. hon var ute med sin husse o Lillen med sin husse.. men jag tycker att Lillen är lite överbeskyddande mot Ronja.. för hon fick nästan inte prata med nån förrän han gruffade..

nu ska vi snart åka o handla.. o det betyder att jag ska sjunga för dom som går förbi på parkeringen.. med andra ord ska jag sitta i hundburen.. hmm.. gillar det inte alls..

slick på nosen o ha en härlig sommar dag.. glöm inte regnkappa om ni ska ut..

Eder härlige hundpolare Coky

den bloggande cockerpoo'n

Inga kommentarer: