Välkommen hit till min blogg -

söndag 27 juli 2008

Sammandrag

ja jag får nog göra ett sammandrag över hela veckans händelser..

vi har ju varit i husvagnen.. o jag har haft såååå mycket att göra hela veckan.. brudarna har varit där... o nu i slutet av veckan kom goldenkillen Boy tillsammans med sin rondellbror Tyson...Boy o jag kom mycket bra överens.. när det är svalare ska vi leka han o jag.. men.. jag är lite rädd för hans brorsa.. hans brorsa smet ifrån sin husse o matte på campingen.. jisses vilket oväsen det blev.. vi missade första gången.. men andra gången.. ja det hörde vi .. o vi såg det..

sedan var där en hel flock med Afganer.. jisses vilka pälsar.. dom flöt fram .. 5 stycken var dom jättefina...

jag kanske ska ta veckan från början.. vi var ju hemma förra helgen o sedan var vi hemma igen.. för min matte hon tror att hon är en stenkross.. hon låg på soffan o fullkomligt malde sönder jättestora hårda salta karameller.. o rätt som det var så sa hon nåt.. just nåt sånt som inte jag får säga.. hon hade tagit sönder en tand sa hon.. o gick runt o pep över detta en lååång stund.. men rätt som det var så for hon in i husvagnen.. o började rota efter en telefonkatalog.. o började ringa .. sedan sa hon något fult i gen o slet fram datorn o sa fula saker en gång till .. denna gångn om datorn... hon sa nåtom seeegt.. jaja.. så är det . hon hade säkert tappat nåt kolapapperi den ... sedan kastade hon sej över telefonen igen o .. ja hon ringde till tandläkaren.. senare på kvällen började hon säga fula saker igen.. då fattade jag att hon hade förstört ännu en tand ... jaja.. hon vill väl oxå ha pengar av tandfen.. tandfen är hon som skulle komma o spana in mina tänder i skåpet.. men hon har ännu inte varit här..men .. hon har väl mycket att göra i semestertugget antar jag.. för gör alla som min matte så är det nog en hel del att göra.. ja det var en till som antagligen ville bli kompis med tandfen på campingen.. Shaddes matte.. hon hade bitit av sin ena framtand .. inte bara en gång.. utan.. minst två.. tror jag det var dom sa.. mej kvittar det för hon var så söt med gluggen fram ändå..

sedan så smakade jag på en geting i fredags morse.. inte gott .. det kan jag tala om.. det är inget jag rekommenderar.. jag spottade o fräste o hade mej.. matte o husse kastade över sina nybakade bullar till jonnas matte o slängde på sej kläderna.. o dom öppna min mun o hade sej.. sedan kom brudarnas matte o då frågade matte henn om man inte borde ha ont om man blev stucken.. stucken??!! vem hade blivit det?? nu började det kännas spännande.. sedan kom en före detta polis o då skulle hon oxå kolla.. men hallå??!! gjorde jag nåt brottsligt när jag smakade kanske??!! ok.. matte har sagt att man inte får smaka på dom men inte trodde jag att det skulle bli så.. hon som är fd polis.. hon har 2 schäfrar.. o dom skäller jag alltid på.. fast bara när domär lååångt borta.. för annars blir jag kissnödig.. ja i allafall kom dom fram till att jag inte blivit stucken.. hmm.. men jag hade ju inte blivit det.. inte ens sagt det.. bara spottat o haft mej.. lite.. han var ju svinbesk på vingarna.. hade nog badat i vinäger... yööörk..  eller så hade han varit inne när det regnade.. för han var i allfall inte ren..

jag har träffat massor av hundar hela veckan.. det är ju som vanligt.. o matte.. hon är ju helvirrig.. jag har ju tidigare förstått att hon slarvar bort saker.. men hallå.. för några år sedan förla hon ett 6-pack ägg.. o nu i veckan så grillade vi.. o snälla tanten i husvagnen mittemot.. hon behövde ett hamburger bröd.. visst sa husse.. det har vi ett kvar det vet jag.. men .. ja vad tror nu??!! han hittade inget.. matte hade förlagt det oxå. hur hon nu kan lyckas med nåt sånt.  inte ens jag kunde lukta mej till det.. inte nog med det. det hände saker på campingen kan ni tro... Shadows matte.. hon bakade sockerkaka i går.. det luktade underbart... en liten stund.... tills det puffade gråa moln från hennes husvagn... gisses vilken en till o springa.. hon skulle ju kunna tävla i sånt. o hon hoppade över staket som en känguru... ni  skulle sett.. då gick husse bort till deras husvagn med bakpulver o vaniljsocker.... o hon bakade en ny sockerkaka.. o den blev jättegod sa människorna.. jag hade visst stängt av just då för jag missade den... fick några kex senare i stället..

vi har haft jättefint väder ... jag har varit ute så gott som hela tiden.. o det har ju slutat med att jag gått i däck på mattan innanför tältduken.. jisses va den luften sliter på kraft.. idag körde vi hem.. fullpackad bil .. vi skulle tvunget inom en affär oxå.. matte hade väl pengar att göra av med antar jag.. o visst.. hon var inne o köpte ett nytt halsband o godis o borste till mej o godis till katterna o en mineralvatten åt sej själv.. o en påse med glasögon.. jaja.. där är en som tydligen inte var nöjd med dom hon hade.. nu har hon ju jättemånga.. jag har nog sett i lådorna här.. hon bara packar ner dom överallt.. o som dom ser ut.. men ok.. i så fall fattar jag att matte vill ha nya.. så kanske hon kan se bra ut....... fattade ni det skämtet.. nu ska jag kissa o gå o lägga mej o vila.. varmt o gott inne. nästan 30 grader sa matte innan

slick på nosen på er alla... hoppas ni inte saknat mej för mycket när jag inte skrivit..

eder solbrände vän

Coky

Den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: