Välkommen hit till min blogg -

torsdag 3 juli 2008

Hämnden är ljuv

I morse.. ja då menar jag bautatidigt.. redan klockan 7 eller nåt.. så körde jag i gång min hämndauktion.

jag låg på kuddarna.. ja just kuddarna.. tidigare hade jag en enda ynklig kudde men nu norpar jag vid behov kuddar av matte o husse.. o i morse var det alltså mattes tur..

ja jag låg där på mina kuddar och filosofiserade, låg o såg på min ljuvt snarkande o oljudsförande matte.. då bestämde jag mej!! Nu eller senare.. det blev nu..

jag satte en tasse på pannan på henne o en på hakan.. sedan började jag.. jag slickade henne ihela ansiktet.sedan puttade jag på henne med tassarna..o fick tagit öronen o lite på halsen.. öronen gick jag hårt åt för hon hade nog inte tvättat dom själv på veckor.. jag körde in tungan o jag gnagde lite på ytterörat.. matte var snäll hon bara låg o fnissade.. bet mej inte en enda gång..

igår klippte matte klorna... på sej själv.. wow.. jag är helimponerad!! inte en enda gång hon pep... o hon högg inte efter tången en enda gång heller!!!  först satt hon med fötterna i skurespannen... med massor av vatten i .. ja det behövdes nog för hon har sett lite skitig ut om fötterna de senaste månaderna...

hon var o klippte håret oxå i går.. o sedan var vi o köpte glass.. jag fattar inte vad som tagit åt henne.. våren är väl slut?? då var ju katterna som tokiga.. så man kan ju undra.. o vet ni vad hon gjorde när hon haft fötterna i spannen??!! jo hon målade tåklorna blåa!!! jisses nu ser hon ju inte om nån trampat på henne!! klorna är ju blåa i vilket fall som helst.. hmm hon är ibland bara för mycket min matte!!

Jonna o Figo!!!! nu är det snart dags.. då ska vi ha megakul!!!

Jonnas matte!! fram med leverpastejen!! det verkar vara ransonering på den i detta hushållet... o Figo.. tugga inte i dej allt i skålen! utan låt den vara minst halvfull så vi har lite snacks på lördag!!

nu ska jag gå o borsta tänderna.. har fortfarande lite av mattes huvudpäls mellan bissingarna.. måste ju vara rädd om dom...

jag går varje dag o sneglar upp mot mina gamla tänder som ligger i skåpet.. men.. inte h ar där varit nån tandfee heller..

bye alla mina vänner

Eder Slickige vän  Coky

den bloggande cockerpoo'n

Inga kommentarer: