Välkommen hit till min blogg -

fredag 1 maj 2009

Första maj

idag är det visst första maj.. matte säger att det är i dag som många går ut o demonstrerar... hmm.. mera tuggben åt cockerpoo'erna??? nänä sa matte.. politiskt...  det är vad det gäller.. o politikerna.. det är dom som bestämmer.. som ser till att vi får det sämre o sämre när det gäller o vara sjuka.. hmmmmmmmmmmmmm aha.. vistte inte jag.. ju.. sedan visade hon mej en intressant blogg om vad som händer o sker i vårt samhälle... http://sventycker.blogspot.com/

det är en av sveriges äldsta bloggar... jisses...

igår så tog jag med matte på en lååååång promenad...  vi gick förbi mina polare Boy o Tyson... dom såg ut att ha det bra men en av deras grannjyckar.. jisses vilket liv det var på den...

sedan satte jag matte i stolen på uteplatsen.. hon var rätt mör.. en bok i handen på henne o en kopp te sidanom.. sedan var det bara för mej att sträcka ut mej på min dyna o njuta av solen... jag gillar att sola.... härlig känsla... man blir liksom varm över hela pälsen...

nu ska jag ner o skälla lite... det verkar vara många hemma runtomkring o jag känner för att retas lite...

coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: