Välkommen hit till min blogg -

torsdag 30 april 2009

Valborgsmässoafton

jaha??!! och??!! vad är det nu för speciellt med denna dagen??!!

Matte berättade för mej att det är dagen som man eldar stora bål...... hmm JISSES är hon helt från vettet??!! elda... ??!! det betyder ju jobb för dom som ska släcka.. nänä sa matte.. det är under kontrollerade former.. aha??!!o det betyder??!! grilla??!! jippi.. gott.. med grillad korv... Nänä sa matte igen..

jamen det fattar hon väl att man kan ju inte elda ute när det är så här torrt!!!!! det har i allafall mina kompisar på brandstationen sagt..  det är eldningsvarning över hela nordvästra skåne.. ja nästan... fast inte ens pyromanerna får tutta eld.. jaja.. dom får inte det annars heller.. men..

tyst nu sa matte .. får jag prata klart... mmmm muttrade jag... där borta går en katt...

matte fortsätter.. jo dom här bålen.. o sedan står det folk o sjunger in våren.. -hmm..??!! våren??!! har ju varit här länge.. vill dom ha mer vår eller??!!  ja.. sa matte.. o sedan skjuter dom lite raketer här i byn.. o sedan.. ja sedan går man hem..

men hallå!!!!!!!!!!!!!!!!!!! låter ju himla roligt ju... mm sa matte.. visst gör det.. annat var det när jag var ung....

?????????????? berätta.... o det gör matte.... jo vi åkte alltid till Danmark på valborg... båten över sundet o sedan tåget ner till Bakken... en stor nöjespark som alltid öppnade på valborgsmässoafton... alla åkte dit... o sedan hem igen..

jamen se det låt ju jättekul.... ska vi åka.... nänä sa matte.. du får inte åka utanför sveriges gränser.. är ju inte rabiesvaccinerad.. hmm... är hon det då???

i år ska det i allafall inte bli något planerat bål här i byn.. men husse som har jouren är lite rädd för att folk ska tutta eld lite varstans ändå... usch.. man ska inte leka med elden....

nu ska jag leka med katterna... ska se hur fort dom hoppar ut genom fönstret ..

Coky

den bloggande cockerpoon

2 kommentarer:

Elza med matte sa...

Elza svarar: Men jag ahr ju hört att det ska eldas, men min flock tänker inte göra det, isf ska dom grilla i växthuset *fniss* Om det inte är så att taket kommer på idag, då blir det kokt korv, och det är smarrigt det med! Mysig valborg på dej och hoppas att våren är kommen mer hos dej. Här i Hälsingland snuddar den rejält nu!! *pling*

Anne-Lie sa...

Hej Coky!
Jag heter Nisse och är också en Cockerpoo. Vad kul att du får ha en egen blogg, det får inte jag för min matte, det är hon som har en. Fast hon skriver ju om mig ibland.

Jag har precis varit ute med matte och husse på valborgsfirande, men det var så varmt nära brasan och jag ville ju åt pinnarna som var i den, men det fick jag inte.
Nä nu är jag trött och nu ska jag sova för jag gillar att stiga upp väldigt tidigt på morgonen voff voff. Något som min matte och husse inte är så förtjusta i men jag tycker det är roligt.

Vi hörs