Välkommen hit till min blogg -

fredag 3 april 2009

SOOOL

sol hade vi i går... jag hade matte ute nästan hela dagen.. lite på gräsmattan o lite på uteplatsen.. i sin stol..

men hon fick även sitta lite på golvet på sin dyna för att inte bli kall om sin bakdel... o då borstade vi igenom min päls riktigt ordentligt..

på kvällen kom Sandra.. o jag fick gå ut o kissa.. men.. jag fattade genast att nåt skumt var i görningen.. så jag ville inte kissa..

men.. matte överlistade mej.. för när jag gick inte så stängde hon snabbt dörren bakom mej o låste .. in .. mej.. i .. huset!!!

med henne själv o Sandra utanför!!??

o sedan hörde jag .. genom mitt vilda skällande... att dom hoppade in i Sandras bil och....... körde iväg... jag skällde efter dom att dom hade nog glömt nåt!!!!!!!!!!!!!!!!

MEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hur i herrans namn skulle dom klara sej själva .. utan mej??!!

JAJA.. jag gick o satte mej i soffan och njöt av lugnet.. ....

så länge det varade....

för husse kom en liten stund efteråt...

min husse........

o vi gick en lång runda... skönt..

sedan på kvällen så ringde matte ... när jag o husse låg o mös på soffan.... jaja.. sa husse o kastade på mej kopplet.. o gick iväg.. hmmmmm.. så var det med den lugna hemmakvällen!!

vi gick o hämtade matte hemma hos Sandra o Niclas.. så gick vi äntligen hemåt och sedan var vi helt uttröttade..

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Fy och bluffa med dig så, fast du det var rätt kollt själv? Ja menar soffan, sängarna, jaga katter....aj vad dom ute. Okey en klar miss, ja vi ska ha möte i helgen om tuggben. Hälsa matte och husse om du kommer ihåg.

Åh Coky jag längtar så till ön ;-((