Välkommen hit till min blogg -

onsdag 29 april 2009

Vilodag...

igår hade jag o matte en riktig vilodag..  o det var nåt vi ... ja speciellt jag behövde efter helgen..

när matte hade kollat Facebook.. ja det är där hon spelar spel.. mafia wars heter det viss.. inget stojigt spel utan bara lite knappande.. hon blir inte det minsta upprörd längre när hon spelar det... o sedan kollade hon sin mail...

sedan for hon nerför trappan.. plantera väste hon.. sedan satte hon i gång...

IMG_2581

så här fint gjorde hon... sedan.. var det bara att sätta henne i solstolen o där satt hon med en bok resten av dagen.. nästan.. jag tog med henne på en liten sväng... för jag var lite nödig.. men sedan var det solstolen igen.. hon börjar få en lite brunaktig färg i ansiktet.. ser nästan lite gräddad ut.. men.. ja så länge hon inte är bränd så...

nu ska jag ner o titta till Mysan.. jag såg att hon var på ingång.. o jag ska se till att hon lägger sej på rätt ställe i soffan o inte där jag ska lägga matte..

hmm.. sol idag oxå.. ja men då sätter jag matte i solstolen.. med en bok o lite kaffe.. sedan vet jag var jag har henne..

IMG_2586

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Oj vad bilder det blir på dig i min nyduschade dator. Har en hel mapp i extern minnet. Du är ju min raring, du säg åt Matte att jag vill ha länkar till hundkompisar om dom har blogg förståss. Kramar i massor och Coky be om 2 kuddar i morgon för då smäller dom igen. Änglamor