Välkommen hit till min blogg -

onsdag 8 april 2009

Halva veckan har gått...

Jaha... snart är det visst helg igen.. matte sa att helgen är tidig denna veckan .. det är ju påsk... aha??!! 

jag har ju hört talas om påskägg... undras om jag får nåt... ja jag är inte så nogräknad.. det går lika bra med nåt tugg eller sånt..

igår njöt jag o matte av lugnet i huset.. ja.. när katterna sov... vi satt ute lite och vi låg i soffan lite som vanligt.. matte försökte tillomed dammsuga.. men.. det var ingen större hit.. hon ajade sej hela tiden... så efter en matta la hon av.. detta får nog husse ta sa hon.. inget bra.. för en gammal kropp.....  aha???!! o husse då?? eller syftade hon på att jag skulle jaga runt med dammsugaren..

hmm... på kvällen ringde Sandra.. det var massor av poliser o polishundar ute på byn o sprang runt lite lätt förvirrade.. behöver jag tala om att matte fullkomligt kastade sej över datorn o fram med tidningssidan.. aha.. samma affär rånad en gång till...

jag tog med matte ut o gå en sväng.. hon kände sej nog trygg när jag var med... vi gick bara en liten sväng.. men vi såg på håll dom förvirrade poliserna o polishundarna.. ja dom irrade nog runt halva byn skulle jag tro...

läskigt sa matte när vi kom in... folk är inte kloka... ruggigt..

nu ska jag vila innan jag ska jaga katterna..

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: