Välkommen hit till min blogg -

måndag 27 april 2009

WoW vilken helg!!!

En hel helg full av sol...  I lördags så hittade matte nåt att leka med...

Musen!!!

jepp...

mycket riktigt.. hon gick trots lindas varningar runt o visade upp sin lilla mus.....

Linda varnade henne faktiskt... i telefonen...

jag är väl så illa tvungen att visa en bild på min mattes mus....

Piff !! håll för ögonen..... hmm.. eller är det Puff.. har lite svårt o hålla koll på dom där två ......

DSC01048
det är en liten liten musunge... matte fångade den o la den i en burk o visade som sagt upp den för alla som ville se.... sedan gav hon den till en liten tjej som skulle släppa ut den nånstans..

när vi var kklara med detta... så åkte vi till närmsta affär och inhandlade musfällor till husse.. hmm.. o en musbur till matte.. hon vill ha sina levande sa hon.... jaja.. jag ska påminna henne nästa gång hon hittar muslortar nånstans.... levande var det ja!!?? en döer mus lämnar ytterst få spår....

ja.. katterna jobbar inte som dom ska.. matte tog upp det med Elvis husse.. o han skulle ta ett snack med en annan katt.. för kisseman hade det tydligen för bra..

sedan hittade husse nåt att fotografera...

DSC01049

En egen padda..

jag varnade hon om att han absolut inte fick slicka på den... ja eftersom han inte dregglade så måste han ha lydit mej...

vi hade storfrämmad oxå på lördagen.. jisses va det hände saker den dagen.. Miro o Figo kom o hälsade på hos Jonna men dom hälsade lika mycket på hos oss.. för vi bor ju så närma varann..

DSC01050

Jag gillar verkligen Miro.. vi är liksom på samma nivå när jag lägger mej ner.. Figo .. han vill liksom vara lite högra upp.. i ett knä eller så... o Jonna.. hon hade att göra...  hon var den som höll koll så att allt gick bra till....

i går när vi kom hem.. så var det dags för en dusch.. helgen hade ju varit svettig.. o i eftermiddag ska ju jag till frissan..

DSC01054

haj o gobaj,,,

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Romeo sa...

Men oj vad det händer saker hos er. Fullt så fartfyllt är det inte här. Men vi kanske ska ta och ändra på det. Ska ta ett snack med mina rumskompisar.