Välkommen hit till min blogg -

fredag 10 april 2009

Låååååångfredag

det är det idag.. varför fattar jag inte.. måste en cockerpoo göra det??!!  matte berättade att när hon var liten så var denna dagen verkligen låååång. hmm 200 år sen då eller??!! det var tydligen inte öppet nånstans.. inte ens borta i affären.. hmm låter illa.. o inte ens i hundgodisbutiken... jisses.. då fick dom ju verkligen planera sina inköp.... jaja.. det var väl då .. då...

här var det öppet borta i affären.. husse har varit o lämnat tipset och handlat frukost... bullar... gott!!!  verkade det som.... hmmmm..

jag o husse ska rensa rabatter idag... hmm.. ännu en sak som man inte gjorde förr på en långfredag.. det var tydligen en ordentlig helgdag.. jag undrar om hundarna fick gå ut o kissa ?? på långfredagen...???!!

ikväll ska vi åka till Saga för hennes människobror fyller år.. det ska bli jätteroligt...

För ett år sedan träffade jag hela släkten på mattes sida första gången... coooooolt gäng...

igår knackade det på vår dörr.. o utanför stod två jättesöta små tjejer med prickar på kinderna o roliga kläder... ... vänta sa matte åt dom .. stängde dörren o gick o hämtade en näve småmynt...

respengar sa hon till mej.. dom ska ju till Blåkulla.. tjejerna blev jätteglada o tassade vidare..

WOW då måste dom ju ha varit påskakäringar... jisses.. det var mitt första möte med såna...

nu måste jag vila upp mej så jag orkar med denna dagen

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: