Välkommen hit till min blogg -

tisdag 7 april 2009

Jojo

Solen är ju som en jojo.. upp o ner.. fram o tillbaka.. igår sol.. idag sol - inte..... jag blir ju helt snurrig..

o det är så svårt att klä på matte när vädret är så här... jisses ni anar inte...

igår slogs vi.... matte o jag... jag måste erkänna att jag ... blev tvärilsk..

vad ska hon på mina klor att göra??!! att klippa håret under tassarna .. men.. klorna??!! inte ok alls.. jag tycker att det är så läskigt när man hör klippet...  jag blir helt enkelt som tokig... biter vilt omkring mej.. känner inte igen mej själv.. o matte blev lika arg hon... tog mej i nackskinnet o kallade mej konduktör.. att jag ska sluta klippa biljetter o allt vad hon sa.. jaja.. hon har rätt.. men jag kan inte hjälpa det... jag är helt enkelt allergisk mot att klippa klorna..

matte sa nåt om att skaffa en munkorg till mej.. för hon tänker minsann inte ge sej.. hops.. undras om korgen är full av godis?? hmm

igår njöt vi av det vackra vädret... satt ute en hel del och tittade på grannarna..

sedan på kvällen så kom schäferZitas människosyrra inom.. jag gillar henne.. har träffat henne några gånger sedan jag var pytteliten.. hon stannade bara en liten stund men jag hann ändå nosa över henne o se till att hon fick lite hår från mej hem till Zita.......

idag tänker jag inte göra så mycket.. husse är på kurs o jag o matte får ha jouren här hemma... ingen fara sa matte.. går larmet så tar Zitas husse hand om det..

matte har talat om att ut o resa... o att jag måste klä ut mej till en katt.. om jag vill följa med.. hmm.. låter mycket skumt... det är i så fall på torsdag... hmm.. o hon säger att allt är laddat o oljat o kläderna är framme.. o kitteln står på vasken klar att ladda..

stället hon ska till heter Blåkulla.. hmm.. låter det ok??!!

jag tror att kattfan får åka med i stället... det låter som nåt för tjejerna....

haj o gobaj.. leverstapaj.....

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: