Välkommen hit till min blogg -

onsdag 20 maj 2009

kompisar

i går kväll så tog jag med matte på en liten promenad.. lite tidigare än vanligt.. ville träffa lite nya jyckar.. o visst gjorde jag det!!

jag mötte Ebba o Asta.. Ebba är en biffig "dogue de bordeaux" o Asta är en tjusig collie.. jag o Asta kom jättebra överens o bestämde att hon skulle komma hem till mej o busa nåndag..

Ebba var jag faktiskt lite rädd för.. kolla in denna sidan så kanske ni förstår varför... http://www.doguehills.se/

Asta brukar vara med på den kenneln o leka med dom biffiga voffsingarna.. Matte kände Ebba o Astas matte sedan tidigare..  coolt.. matte känner folk.... med hundar som hon inte berättat om..  undras om honhar fler undanstoppade nånstans??!!??!!

nu måste jag vila för i morron ska jag på 50-talsfest.... det är Sagas männisyrra som fyller 25 o sagas människosyrras kille som redan fyllt.... år... det ska bli jätteroligt.. jag o matte åker dit själva för husse har ju jouren.. hmm.. taskigt för honom ju......  Sandra o Niclas ska oxå åka dit.. kanske vi träffar dom där.. matte sa att vi nog får hamburgare eller korv eller nåt sånt o äta.... tydligen åt dom kanske det på 50-talet.. vad vet jag.. jag hade ju annars gärna ätit blodkorv eller nåt annat gammeldags...

nu mot korgen... utan att passera gå...

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: