Välkommen hit till min blogg -

fredag 15 maj 2009

thämnden är ljuv....

Igår var matte väldigt taskig... gav sej på att klippa i mina klor.. jag gillar det inte.. absolut inte.. jag bet vilt omkring mej.. men hon gav sej inte... jag blev helt slut..

helt totalt slut.. däckade helt när hon roat sej klart på min bekostnad...

i morse så hämnades jag.. när husse åkt till jobb.. ja jag stod o kollade i fönstret när bilen lämnade tomten o sedan gatan.. då satte jag igång o skälla...

jaja.. matte är ju seg så jag fick hålla på ett bra tag... tror att jag fick liv i en hel del grannar samtidigt... sorry grannarna... var itne meningen att skälla så högt ut genom fönstret.. menjag blev så uppspelt att jag glömde vilket håll jag skällde åt.. men.. ja ni skulle väl ändå upp nån gång idag.. eller??

ja tillsist så masade sej matte upp i allafall... muttrande.. o gick o satte sej vid datorn.. men hallå!!?? kaffet då.. jaja.. muttrade hon surt o gick ner i köket o satte över kaffet.. o sedan tillbaka till datorn.. hmm hallå!!! det var jag som väckte dej.. ska du itne ens reagera över det.. ??!!

men..

inte ett ljud om att jag hade väckt henne.. mon muttrade däremot om att det nog varit kallt i natt... o undrade lite över hur hennes Aloeplantor därute mådde... hmm

men gå ut o kolla då för katten tänkte jag...

sedan gick matte ner i duschen.. hmmm.. vad hade jag nu ställt till med.. jag var ju helt säker på att hon skulle gå o lägga sej på soffan..

hur ska nu jag få lugn o ro??!!

jag skällde lite extra när matte stod i duschen.. ner i källartrappan för att hon säkert skulle höra mej.. när jag hörde duschen stängas gick jag till trappfönstret o gläfste där i stället.. matte bara muttrade lite o gick förbi.. hmm.. jag tror att jag kan få en hååård dag.. men..

visst ja.. ljusning i sikte.. jag ska ju åka till Linda i kväll o vila ut lite... vi kanske ska grilla.....

nu mot soffan. om jag nu får ligga i fred där

coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: