Välkommen hit till min blogg -

torsdag 28 maj 2009

regnig natt

inatt har det regnat o regnat o åter regnat..

o nu på morronen lyser solen men det blååååser så .. jättemycket..

jag har dragit med matte på en morronpromenad i skogen.. härligt.. hon gick så fint så fint.. såg faktiskt glad ut fast klockan bara var 8 på morronen.. hmm..  jag passade på att äta lite av det regnvåta gräset.. har ni smakat det nån gång?? om inte så gör det.. det är jättegott .. matte sa att det är säkert nyttigt. om man är en kossa... o ska tillverka mjölk.. hmm.. betyder det att jag är en kalv??

matte sov rätt lugnt i natt. fast jag fick ligga i hennes säng.. hon ville det.. o hon tyckte att det var tyst när inte husse var här o snarkade så jag fick försöka mej på det oxå..  jag har ju viss vana att imitera.. så jag lyckades nog..

men..

matte startade radion.. o sedan slocknade hon.. tror jag.. honhar försökt vända sej i sängen ett par ggr i natt. menjag tror att jag höll fast henne rätt bra..

nu skajag tugga tuggeben o sedan kolla efter Ronja..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: