Välkommen hit till min blogg -

tisdag 5 maj 2009

Dåligt väder = kinkig matte

Sånt här tråkigt väder... jag har jättesvårt att få igång min matte.. o husse.. han bara jobbar o jobbar jämt..

Jag brukar visa matte ett foto på husse.. o tala om för henne att det är han hon är gift med.... o tänk hon har lärt sej.. i allafall hans namn...

för...

i går kväll så ringde telefonen.. o hon upplyste den som ringde om att hon var bara gift med honom.. inte stod för elen.... o det upprepade hon ett par gånger.. jisses va irriterad hon var.. till sist väste hon.. som jag sa..... jag är bara gift med honom.... jaja. återkom gärna en annan dag... 

fattar inte dom dära säljarna att man inte ringer till min matte o ber henne välja ett elbolag.. i allafall inte vid kvart i åtta på kvällen... o speciellt inte när hon är helt inne i en talbok...

en stund senare ringde telefonen igen.. Sagas matte.. o då var matte genast mycket trevligare i rösten... hon praktiskt taget rusade upp o startade datorn där uppe o började leta....... efter en ... kanske släkting...... hmm..... däremellan läste hon ett änglakort för Sagas matte..........

då.....

gick jag ner o la mej på soffan.... jag får nog se till att Sagas matte ringer lite oftare.. för det blir liksom fart på matte då... jaja.. nu är dom ju systrar.. o ni vet ju hur syrror kan vara.. speciellt storasyrror.......

jag lyckades i allafall ta matte på en promenad i går.. fast hon klagade över att det blåste o att hon grös om benen.. hmm.. jaja.. har man shorts när man har trimmat benen så får man liksom skylla sej själv...

nu ska jag ner o passa soffhörnan..

bye bye

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: