Välkommen hit till min blogg -

torsdag 22 maj 2008

Trötter

Det tar på krafterna att busa sent på kvällarna..hmm.. i går sov jag mest hela dagen.. utom när vi var ute matte o jag.. vi gick en runda vid middagstid oxå.. lite för kvavt ute för min smak.. jag ligger hellre på gräsmattan o snusar i gräset.. eller jagar en katt eller två..

när vi var ute o gick så såg jag två hundar.. i cykelkorgar.. jag sa till matte att så ville jag oxå åka.. då berättade hon att hon hade funderingar på det ... tidigare.. men att jag hade vuxit ur cykelkorgen innan jag ens satt mej där.. hmm.. vill hon säga att jag är en tjockis eller??!! men att hon hade funderingar på en cykelvagn i stället.. jaja.. vi får väl se hur det blir med det.. men hon visade bilder o det såg cooolt  ut.. fast då ska jag ha solglasögon.. det skulle bli snyggt.. o en piska så jag kan få matte eller husse o cykla snabbare.. Då sa matte att jag hade fyra egna tassar o använda .. jaha... det tog jag som att det inte blir nån cykelvagn .. heller.. kanske jag kan få joggingskor??? det sliter på både tassar o klor att jogga runt.. fattar dom inte det..

på tal om det.. det är torsdag idag.. då får jag hålla mej en bit från matte för förra veckan kom hon med saxen o klippte under tassarna.. man vet aldrig vad hon hittar på .. matte kan vara lite oberäknelig.. jisses vilket svårt ord det var....  jaja.. blir nog bra det oxå..

Jag har lärt mej "tassen" "vinka" o "five" nu.. matte kör stenhårt med mej.. o levergodis.. ja det är ätbart..

igår jagade matte mej... trodde jag..men.. det var filten hon gav sej på.. tokigt tyckte jag.. men sedan kravlade hon runt på golvet.. hmm.. o tog upp en av mina tänder som råkat släppa när jag bitit i nåt.... nu har hon två i sin samling.. hon sa att hon ska ta foto på dom innan tandfen kommer.

när tandfen har varit här så kan jag handla... jag har stora planer på vad jag ska göra för pengarna jag ska få av tandfen.. o dom ska definitivt inte kastas ut på en tandborste för sån har jag redan en...

i gårkväll var jag helbusig.. jag får nog erkänna att jag kanske var lite för elak mot matte.. för jag bet i henne när hon ville sova.. o jag skällde på henne.. men inte att hon ville gå upp från sänghalmen o leka med mej.. så himla tråkig man kan vara då... hon bara låg där o vrålade åt mej att jag skulle lägga ner det projektet.. vaddå.. jag hade ju lite energi kvar.. o då ville jag ju ägna mej åt henne..  hon blev så irriterad att jag åkte ner från sängen!! men tänk.. jag är ju stor kille nu så jag skuttade snabbt upp igen o skällde ut henne.. så gör man bara inte.. när sedan husse kom upp o la sej så satte jag på mej en liten gloria.. men den var nog inte bästa passform på för husse skällde oxå på mej.. då gick jag o la mej.. på golvet..

nu ska jag sova en stund.. behöver nog det för jag är såååå trött.. konstigt..

Inga kommentarer: