Välkommen hit till min blogg -

torsdag 15 maj 2008

Baljan

På kvällen i går så var zazza här .. först så gick hon o jag en runda.. hon tyckte jag var jobbig.. men vaddå.. jag ville ju bara lukta henne i knävecken.... mysigt ju.. men hon tyckte det var lite jobbigt.. som sagt.. så jag satte mej ner o bara tittade på henne... då fjäskade hon för mej.. men så fick vi se folk o då blev det fart på mej.. inte ska folk tro att jag är en latmask.. o sedan såg jag nån på cykel.. cooolt.. jag vill nog oxå lära mej cykla.. när vi kom hem så lekte zazza med mej.. baljleken kallar hon den.. hmm.. inte alls roligt.. hon tog ALLA mina saker o la dom i en orange balja som stod i köket.. när jag tittade ner i den så trodde jag att den skulle svälja mej oxå.. men Zazza visade mej att den inte var farlig alls.. den åt inte upp leverbitarna hon stoppade i den utan dom fanns kvar så att jag kunde ta dom själv.. då kände jag mej stooooor.....

sedan lekte vi med mina korvar.. det var jättekul.. tills hon gömde dom.. då var det inget roligt längre.. men då började vi leka kryp o hoppa.. jag antingen kröp under hennes ben eller så hoppade jag över dom.. testa nån gång.. det var jätteroligt.. ni kan få låna Zazza om ni vill... hon har bra ben o hoppa över o hon är rätt kul att leka med.. men .. jag måste varna att man får INTE ha sina leksaker i fred, för hon leker med allt...

när sängdags kom så var jag för trött för att busa.. jag tror jag slocknade nästan direkt.. Matte sa till husse att jag skulle nog leka med Zazza varje kväll.. för det var nyttigt.. hmm.. vad kan hon ha menat med det???

idag ska jag bara vila o ta igen mej.. så jag kan busa innan jag lägger mej..... nu ska jag börja vila..

hej så länge!!!

Inga kommentarer: