Välkommen hit till min blogg -

onsdag 28 maj 2008

Tjuvrygg-Matte skriver

Ja det hade nog blivit busens namn om han blivit döpt i går... Igår var Coky enormt busig.. han stal.. från husses tallrik.. ett kycklingben på 10 cm fullt med kött och drypande av sweet chilisås.. inget bra alls.. vi försökte få honom att spotta ut men såg hur benet försvann ner i halsen med ett klunk..

men. han var lika pigg för det.. vi ringde genast veterinären kom överens att avvakta lie .. hade vi tur så skulle magen smälta rubbet.. men om han kräktes så skulle vi höra av oss direkt till vår veterinär eller till djursjukhuset..

så i morse.. ja då kräktes den lille banditen.. men han har ätit o druckit o varit på toa som vanligt...

jag ringde direkt och vi fick komma ut till veterinären.. han blev röntgad.. men inget ben syntes.. men han var lite förstoppad så han fick stanna kvar för kontraströntgen och dropp.. jag ska ringa vid 15-tiden o kolla läget.. här är lite tomt det får jag nog säga..

Coky skriver igen själv (??!!) så fort han kommer hem o då får han berätta sin version... av det hela. o jag kan nästan gissa att han absolut inte känner sej som en bov............

Inga kommentarer: