Välkommen hit till min blogg -

onsdag 21 maj 2008

Börjar bli stor??

Jepp.. jag antar att jag börjar bli det för matte satte ett jättelångt orange rep i stället för koppel i går.. sedan la hon högen på gräsmattan o traskade runt.. av gammal vana gick jag med henne.. fast jag kunde gå vart jag ville.. det var rätt kul.. för matte kallade ''Hit" lite då o då.. o jag fick korv när jag kom till henne..  ja inte varje gång ibland lurade hon mej o jag fick bara lite kel. men det är ok det oxå..

o sedan har jag fått många nya tänder.. jag längtar tills alla mina gamla ramlat o de nya kommit.. matte sa att jag säkert kommer få dubbelt så många som jag hade från början.. tvi vad det kommer att klia.. redan nu så kliar det som bara den i min mun.. jag vill gnaga på allt.. i går åkte jag bil .. ända bort till kiosken.. i mattes knä.. det var jättemysigt.. nu vet jag nästan hur man kör bil.. jag ville köra hem men fick inte för husse.. e dom rädda eller????? jag har ju suttit fram en gång då borde man ju kunna sånt!! eller hur??

vi köpte glass.. o jag fick min egna glass.. åhhhhh va gott det var.. fast det kom förbi folk så struntade jag i dom.. en liten hundkille kom fram o ville smaka.. men jag vände svansen åt honom . hans matte kunde väl köpa en egen..

när vi var ute o gick så träffade jag min kompis Zack från andra gatan.. åhh va vi nosade på varandra.. ibland när vi går förbi deras hus så kommer han ut med bollen till mej.. han är jättehärlig den killen.. o hans matte blev förvånad att jag vuxit så mycket..

sedan när vi gick förbi hemma hos Lady så kom hennes matte ut o kelade med mej.. där ligger jag verkligen bra till...

när vi kom hem var jag jättetrött o slocknade...

när vi gick o la oss så var jag inte trött längre jag for runt i sovrummet o busade i sängen så matte lyfte ilsket ner mej o morrade åt mej.. men vaddå.. jag höll så hög fart att jag snabbt var runt sängen o uppe i husses säng.. landade viss på honom av bara farten.. tur att han fångade mej annars hade jag åkt rakt över till matte o förmodligen ner på golvet igen..

TJOHO.. jag är ju stooooooor kille nu hoppar upp i sängen så nu kan dom inte vara ifred någonstans... möjligen om dom går ner i källaren men då håller jag konsert för alla..

nu ska jag busa lite o sedan sova..

ha en busbra dag.. jag har hört att det ska bli sommar igen.. jippi

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Aha!! Matte har kopplat dig i Cellos rep. Låt dig inte luras;-) Jag har sett repet;-) Klart du är stor nu, vad trodde dom ? Att du alltid skulle vara deras baby?? Busa runt du, snart nog kommer det en massa saker. Som dom tycker att du ska göra. Cello gillade wiolelefanter, det där ljusblåa som matte vräker i sig. Hoppas du får en favorit, så jag kan skicka det till dig. Gjorde nämligen det till din ängelvovve Cello. Kjam Änglamor.