Välkommen hit till min blogg -

tisdag 20 maj 2008

Regn..

Var det sånt som kallas regn.. det våta som kom uppifrån i går.. hmm.. det är som näring för pälsen.. men.. jag stannade helst inomhus.. sov nästan bort dagen..
Jag var med o handlade för Matte o Husse skulle inte handla så mycket eller var det FÖR så mycket.. har ni sett den reklamen?? Ja jag var med i bilen i allafall o måste ha varit jätteduktig för när vi kom hem så fick jag min yoghurt o ett stooooort tuggeben..
Zazza o Niclas kom inom o kelade en stund med mej.. dom skulle visst hem o baka goda bullar... hmm.. jag har inte fått smaka..
När jag låg i hallen o njöt av mitt tuggeben så hörde jag nåt där ute.. o jag skällde.. det var Zitas husse o matte som kom o dom busade med mej..
sedan när jag nästan somnat så bankade det på dörren.. o vet ni vad som fanns där??!! en pytteliten kompis.. en golden valp som heter Boy.. han o hans matte kom inom så att vi skulle få se honom.. sååååå söt.. men jisses amalia vilken energi.. matte sa att jag var likadan.. men det tror jag inte.. han var ju vildare än Lottie..
sedan fick jag träffa hans storebror oxå.. men.. han var ingen snäll vovve.. försökte nypa till mej.. men då åkte han in i bilburen igen o fick sitta o skämmas.. o lille Boy gick o la sej allra längst in i sin bur.. hmm.. jag måste nog tuffa till mej där.. andra hundar åker ju bil.. jag måste bli tuffare.. o inte pipa i bilen..
sedan somnade jag o husse i soffan... men vaknade till vid halv 12 o gick o la oss i sängen hos matte som snarkade så hela sängen gungade.. mysigt faktiskt.. vaggas till sömn..
igår tränade matte o jag "tassen + vinka" det var rätt roligt för jag fick massor av godis.. Matte sa att idag ska vi nog ta lite korv i en påse o leka på gräsmattan.. DET ska bli ännu roligare..speciellt korven för det gillar jag.. Matte säger att jag måste lära mej komma när man kallar.. o det är ju klart.. står hon o viftar med korv så gör jag nog vad som helst som hon vill.. till och med slå kullerbyttor.. ja jag kan göra det.. testar ibland ute på gräsmattan.. o jag kan gå ut o gå med mej själv oxå.. vet hur man håller i senilkopplet..
nu ska jag vila så jag orkar busa sen..
Ha en härlig dag!! Vov vov o slick i örat

Inga kommentarer: