Välkommen hit till min blogg -

torsdag 8 maj 2008

TJOHO

tjabba tjena hallo..
hur är det i värmen?? här är det bara bra.. jag får ju yoghurt o äta som mellanmål så jag klagar inte.. fast...
det är ju lite varmt när man ska sova.. men det löser sej alltid

så här låg jag i går när jag däckade efter att Matte busat med mej.. gissa om jag var varm under svansen....
Matte kan vara nästan lika rolig att leka med som Zazza.. för hon kravlar runt på golvet med mej.. i går så lyckades jag får ner både matte o husse på golvet på en gång.. dom trodde att dom skulle trötta ut mej.. men nepp.. inte en chans..
när vi går o lägger oss på kvällen så brukar jag vara rätt så pigg... det gillar varken husse eller matte.. i natt när jag precis hade somnat så hoppade husses sökare.. jobbigt läge .. hmm.. jag blev ju så himla rädd.. jaja.. helt ok för då fick jag ju egen säng.. men.. ja han fick krypa ner när han kom hem igen.. men.. Tror ni inte att den där hmm (ord jag inte får säga) började hoppa o låta igen??!! då blev jag irriterad..
och inte nog med det.. sedan kommer morgonen så tidigt ibland.. så var det i morse i allafall..
Idag var jag med matte o handlade.. o jag gillar det inte alls.. att åka bil menar jag.. men det var rätt kul idag för jag var ute ett tag borta vid affären.. gissa vem som dök upp där??!! Sagas matte. o hon hade godis. sedan stod vi o tittade o vinkade på brandbilarna som tutade förbi.. cooolt .. för husse körde i egen bil o tutade o blåljusade för glatta livet..
sedanhar vi bara tagit det lugnt jag o matte.. vi bakade hmm.. ja matte bakade.. jag sov en runda på köksmattan.. sedan i kväll satt vi ute o grillade ... gott.. ja nu menar jag mitt tuggeben för jag fick inte smaka det grillade..
nu ska jag busa lite igen.. måste ju hålla alla sysselsatta här.. o kanske jag ska skälla för när jag gör det så hakar den lilla vita Zita på ... fräckt.. vi kan ju skrämma hela kvarteret.....
hörs sen

Inga kommentarer: