Välkommen hit till min blogg -

måndag 12 maj 2008

Tandfen

I går berättade matte för mej om tandfen...... jaja.. tror hon själv på det så.. hon upptäckte en tand fram i min mun som satt löst.. o då menar jag löst.. hade jag satt tänderna i henne en gång till så hade den ramlat av sej själv... så matte tog den ... sedan berättade hon om tandfen.. men hon sa att eftersom tanden var så pyttepytteliten så var det bäst om vi la den i skåpet ett tag så kanske vi kan lägga fler senare till tandfen så hon inte tappar bort den lilla tanden.. för det finns ju inga småmynt längre..
Matte berättade oxå om att när Sagas matte var liten så tappade hon en tand när hon åt grönkål-SOPPA??!! ja nu har jag ju aldrig ätit soppa men det låter ju inte som nåt man behöver tugga......

I går kom husse hem med glass till oss.. och jag fick en helt egen puckstång..
Vilken njutning husse fick hålla glassen till mej o jag bara slickade.......
i går kväll var vi ute o gick en jättelång runda gissa om jag blev trött.. men.. jag har sovit oroligt i natt.. matte sa att jag hade vankat.. ja .. ligg själv med päls så ska ni se hur bra man ligger då när det är stekhett
först gick vi hem till Zazza o Niclas och sedan långt långt och hälsade på en enorm katt.. men den fick inte jag jaga.. o sedan hem.. då var jag välklädd.. hade slips över hela framsidan.. hmm
ikväll ska vi nog gå en lika lång runda... kanske vi hittar nånstans o handla glass..... det skulle sitta fint ...
nu ska jag sova en stund för nu har vi fått i väg husse till jobbet så här är lungt o skönt.. jag har bara matte o katterna o hålla reda på...
det kan vara jobbigt att hålla koll på husse.. för han är liksom överallt o rör till det för mej..
natti så länge...

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Åh glass mums, det åt jag idag med. Kjam min favvis!