Välkommen hit till min blogg -

onsdag 7 maj 2008

Polis... eller???

Igår så var jag på äventyr....... ett par sekunder ungefär..

så här var det....

Jag låg på soffan och låtsades sova.. hmm.. Matte smet ut.. trodde inte jag hörde henne.. hon skulle vattna blommorna där ute.. men jag hörde henne nog så jag gick efter.. o ute på trappan så fick jag syn på Mysan.. hon skulle gå en promenad sa hon så jag följde efter.. NÄ.. jag jagade henne inte.. inte så mycket i allafall.. matte sa: hej Mysan när vi gick förbi... men inget till mej.. när vi hade kommit till mitten av vägen så vände sej mysan om o sa åt mej o gå hem igen.. då fick matte syn på oss o vrålade HIT COKY HIT.. jag tittade på mysan men hon bara glodde på mej o sa att jag skulle lyda.. så jag gick med matte in igen..

Vi hade en latedag i går.. matte satt o solade o lyssnade på talbok o jag låg o vilade o lyssnade jag oxå.. jag gillar när det pratas för då vet jag att jag intge är ensam.. men.. matte brukar lura mej där o sätta på radion ibland.. Jag gillar Rix morgonzoo.. speciellt fredagsfräckisen.. men då brukar matte störa mej så jag inte kan höra hela.. censur kallar hon det.. taskigt tycker jag..

Idag ska jag bara äta o ta det lugnt.. o njuta av det vackra vädret..

ha en härlig vårdag alla..o ... ja Tessan.. jag har gjort det.. har inte vågat berätta innan.. men.. jag har tuggat på mattes favoritsandal ... men bara lite. så hon kan inte knäppa dom längre .. men hon sa att det gick o laga.. fick skylla sej själv som praktiskt taget lagt sandalen mellan mina tänder. .. nästan i allafall.. inte många meter ifrån..

VOFF VOFF

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Cocky jag ringde Tessan fast klockan var mycket. Hon var sömnig, kan du tänka dig? Men i morgon skulle hon läsa själv. Vad hon tyckte vet du nog redan, hon är liksom helt såld på dig. Nattakjam från Änglamora