Välkommen hit till min blogg -

tisdag 31 mars 2009

Solen

solen kom faktiskt inom här en sväng i går.. inte så länge men.. ja det var jättefint väder ute.. fast matte tyckte att det var lite kallt..  o sedan tyckte hon inte att dagen stämde riktigt.. hmm.. konstigt va??!!  när hon sov tills klockan var nästan ??!! hur normal kan en dag vara då då???!!!

igår var Sandra här..  vi hade jätteroligt.. jag lekte lite med henne.. men fick skälla lite på henne oxå.. för hon ville gärna springa runt.. o det får man ju inte.. så jag ställde mej på hallmattan o såg till att hon inte kunde springa runt.. hon är riktigt busig den människosyrran..  vi bestämde att vi skulle grilla nån kväll.. o det tackade hon ju inte nä till.... 

i morse vaknade vi av mobilen som ringde.. jag puttade till matte så hon svarade.. det var Sandra som ringde.. kvart i nio.. hmm.. tidiga vanor vissa har??!! hon var genom förkyld.. jaha.. jag kan slå vad om att hon lämnade nån liten bacill här i går.. så matte slafsar i sej bacillen o sedan blir så där tråkig igen... jaja.. jag får ge henne lite vitlök o vitaminer...

ikväll ska nog jag o husse ut i trädgården.... matte sa häromdagen att det inte såg riktigt fint ut.. ja hon använde sej av helt andra ord.. men såna ord passar inte riktigt i en gullig hundmun...

nu ska jag lägga mej o vila för nu har jag fått upp matte...  o kanske solen kommer fram i dag oxå i så fall ska jag se till att matte sitter lite ute o tittar på folket som går förbi.. o då kan jag skälla o tala om att här sitter vi matte o jag...

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: