Välkommen hit till min blogg -

måndag 16 mars 2009

Efterlyst?? jag??.. nääääää

Matte sa att alla hade frågat efter mej i helgen.. Jonna hade varit o hälsat på... hmm o njutit av lugnet kanske??!! sedan hade Shadde o Loke varit inne o letat efter mej..  o kiwi.. hon hade oxå vati o kollat.. dom hade nog inte kollat här inne o min blogg.. att jag skulle vara hos Linda menar jag..

Helgen har varit härlig..

i fredags när jag kom till linda vid middagstid så käkade vi frukost.. på det stället får man rejäla bitar smörgås.. inte som hemma .. bara små smulor.. på kvällen kom Steen.. kolla linda,.. jag stavade hans namn rätt denna gången..

på lördagen kom Sandra o dom med köksbord, stolar.. en tv.. o en massa annat bra o ha .. jisses va fint det blev när vi fått alla nya möbler på plats.. Linda fick dom möblerna av Niclas föräldrar som inte behövde dom mer utan skulle göra sej av med dom.. Lindas katter.. *Alien o Diablo tyckte att det var döööööjobbigt att ha mej där.. hmm fattar inte det..

jag fick tikbesök oxå.. Nino.. den tjusiga rottistiken som jag träffade sist.. kom o hälsade på.. men hon var rätt seg. löpte inte längre o var mycket svårflirtad.. låg hela tiden o skröt om sina stora vassa tänder.. visade dom hela tiden.. .. hmmm tikar.. hmm..

på lördagskvällen gick vi o handlade cigg... ja inte till mej.. för jag röker inte.. har svårt o gå samtidigt som jag håller en cigg i tassen.. jojo.. jag har försökt.. men det funkar bara inte.. när vi handlade cigg så tog vi en liten hamburgare med pommes oxå.. gooooootttt.. 

jag gillar att vara hos Linda.. men när husse o matte kom på söndagen så var jag helt till mej.. visade runt hur fint vi hade det.. o sedan ville jag hem.. till mina katter..

när vi kom hem så firade vi att jag var hemma igen.. husse åkte o köpte pizza åt oss.. jag o matte testade en med kycklingfile på.. den var jättegod..

matte o husse verkade oxå ha haft en bra helg.. fast inte jag var med.. dom såg rätt trötta ut.. så nåästa gång får jag nog åka med o hålla koll på dom så dom inte är ute o ränner för mycket med fika korgen..

matte berättade att mina grannar mittemot ska flytta.. hmm.. jag trodde att det var för min skull.. att dom var trötta på mej menar jag... men matte lugnade mej o sa att det var för att vägen ligger så närma dom.. allt blir grusigt på sommaren.. o det känns som om bilarna kör förbi inne i husvagnen.. jaja.. helt förståeligt.. o jag kommer att kunna hälsa på dom ändå.. för det är bara en liten bit bort dom ska flytta.. först hade dom tänkt sej Lotties plats nere i hålan.. men tyckte att det kunde bli för vått där när det regnade.. matte sa att dom har nog funderat sedan i somras.. jisses.. prata om att fundera långsamt.. hmm...

nu ska jag se om jag kan få fart på min a katter.. o hålla koll på dom som går förbi utanför ..

.. pst.. Änglamora.. matte la själv beslag på lilla datorn.. jag hade inte en chans.. o hemma hos Linda.. hmm.. där sitter hon klistrad vid den ena datorn o Steen vid den andra o spelar spel.... hmm.. med varandra.. 

baj baj

Coky den bloggande cockerpoon... tillbaka hemma igen....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken rolig helg du har haft. Här har det bara varit lugna gatan.