Välkommen hit till min blogg -

onsdag 4 mars 2009

Våren på väg??

jag har snusat runt i rabatterna runt huset... det sticker upp en massa gröna strån.. o blommor.. matte säger att dom får jag itne gräva upp för dom är sååå fina att titta på.. jaha??!! o hur ofta gör hon det då??

vi har massor av snödroppar nedanför uteplatsen.. rätt snyggt faktiskt..

DSC01030

här är bild på en tuva med snödroppar.. fotot tog matte förra veckan.. o ni vet hur det är.. ska... i morron... hmm...

visst.. men om man säger det varje dag.. vilken i morron menar man då??

det är lika illa som med snart.. o strax..  nån som vet hur långt ett "snart" eller ett "strax" är egentligen... ???

matte säger att hon oxå har funderat över det... men att det är ett par väl användbara ord.. jaha??!! som man ska använda i tid o otid.. hon säger att dom är jättebra att ha på .. till exempel... julafton.. hmm..

idag ska jag nog göra som vanligt... se till att få matte på soffan.. o lägga mej på hennes fötter.. så kommer hon inte loss... o jag kan sova i lugn o ro....

o det ska jag göra nu för jag jagade mjau lite innan.. o det är tröttande..

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad smart att läggas sig på mattes fötter. Det måste jag prova någon gång. Annars är min favoritplats uppe vid mattes ansikte.