Välkommen hit till min blogg -

torsdag 5 mars 2009

Jag klarade det.. nästan

jag hade slagit vad med kattfan i går.. att jag skulle kunna få matte till att sova till klockan 10.. o jag klarade det!!!

nästan......

9.59 ringde telefonen.. o det var husse.. han är säkert i maskopi med kattskrället...

men.. det var ju ungefär i allafall.. o jag vet att jag fixcar en sån sak.. matte bara vaknade till när husse stack till jobbet.. o jag bara slickade lite på henne så slocknade hon igen.. måste varit helt totalt slut.. mer än vanligt menar jag..

så jag vågade knappast röra mej ur fläcken.. eller från fläcken kanske jag ska säga.. dreggelfläcken som blev under min kind..

idag blåser det lika mycket som i går.. bra säger matte för då torkar det upp.. i går hade vi hela 8 grader ute.. härligt sa matte o borstade mej på uteplatsen.. cooolt o se stråna flyga i väg.. till fåglarna säger matte... dom bygger bo.. mjukt o skönt för dom..

Dom stora nunnepjoddarna som snor maten inne hos Märta sa jag hotfullt??!! nä sa matte.. det är till dom små söta pippimössorna.. hmm sa jag.. möss har vi i källaren.. varför blanda in dom med pipparna??!! det tar vi en annan gång sa matte.. nu fryser jag o vill gå in... pax för soffan hojtade jag o rusade in.. o hann först.. som vanligt.. så jag fick min favorit hörna..

nu ner mot soffan igen..

haj o baj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: